  • Data: 2009-09-02 07:01:00
    Temat: Re: ujemne oprocentowanie depozytow (Szwecja)
    Od: marco <u...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    BK pisze:

    > Lopatologia: bardziej mi chodzi o to, ze nasze Panstwo sprzedaje
    > wszystko "jak leci" bo podobno panstwowe = nieoplacalne. Tylko dziwnym
    > trafem jakos jest tak, ze kupujacym jest czesto inne panstwo.

    Np. dla tego, że w Polsce własność państwowa jest uznawana za niczyją
    ergo za coś co należy złupić tak by określona grupa miała z tego korzyść
    a nie zarządzać tak by długoterminowo firma odnosiła sukcesy. Niestety
    przykład PP wkazuje jednoznacznie, że firmy o takiej strukturze
    własnościowej są zarządzane w sposób patologiczny i wbrew zdrowemu
    rozsądkowi.

    > Trzymanie TPSA sie nie oplacilo naszemu rzadowi, ale zakup
    > francuskiemu sie oplaci.

    Ten sam rząd francuski w 2004 rozpoczął prywatyzacje FT i aktualnie jest
    udziałowcem mniejszościowym.

    > Dalej tlumaczac lopatologicznie: jak to jest, ze rzadowi Anglii,
    > Francji, Niemiec, Kataru czy Chin oplaca sie inwestowac w biznes, a
    > naszemu nic sie nie oplaci?

    Co rozumiesz przez opłaci? Jeśli chodzi o kupowanie pokoju społecznego
    pewnie tak.

    --
    MP