  • 31. Data: 2010-02-19 13:26:54
    Temat: Re: Nowa era w bankowosci internetowej za sprawa mBanku?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    On 10-02-19 13:26, Kamil Jońca wrote:
    > Bo, nie obraź się, ale "patrząc z góry", to kiedyś Twoje (czy może wasze
    > bo zdaje się miałeś współpracownika) teksty się fajnie czytało. Obecnie
    > coraz więcej w nich marketolenia, z ktorego trzeba wyłuskiwać perełki.
    > Pomyśl o tym, zanim odpiszesz.
    >
    > KJ

    Kiedys mialem wiecej czasu na pisanie. Co do wspolpracownika ;)
    powiedzmy urlop sobie wzial :)))

    A chodzi o umowe ramowa z prescoringiem lacznie i na stale zaczyta w
    system transakcyjny. Rozumiem, ze nie uwazasz to w przypadu bankowosci
    internetowej za przelom - mozna poznac opinie dlaczego? Moze wowczas i
    ja zmienie swoje zdanie.

    --
    http://www.prnews.pl
    http://www.bankier.pl

  • 32. Data: 2010-02-19 14:54:05
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 14:26:54 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    napisał(a):

    > Kiedys mialem wiecej czasu na pisanie. Co do wspolpracownika ;)
    > powiedzmy urlop sobie wzial :)))

    Ale musisz przyznać, że tak rozwlekając arta trochę zniechęcasz
    potencjalnych czytających. A to że jedni odebrali tak a drudzy tak to już
    wiadomo kwestia gustu ;)

> [...]
    > system transakcyjny. Rozumiem, ze nie uwazasz to w przypadu bankowosci
    > internetowej za przelom - mozna poznac opinie dlaczego? Moze wowczas i

    Jeżeli rzeczywiście to wypali i internet stanie się kolejnym
    pełnowartościowym kanałem dla banku to kto wie co się może wydarzyć. Być
    może będzie to przełom być może nie - pożyjom uwidjom ;)

    --
    xbartx

  • 33. Data: 2010-02-19 16:44:05
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> writes:

> [...]
    > system transakcyjny. Rozumiem, ze nie uwazasz to w przypadu bankowosci
    > internetowej za przelom - mozna poznac opinie dlaczego? Moze wowczas i

    Ujmę to tak:
    To może faktycznie spowoduje rewolucję. Może ze względu na skalę
    działnia mBanku to rozwiązanie (te rozwiązania) będzie przełomem.
    Ale ... na razie jest to tylko wdrożenie jakiegoś pomysłu. I nic więcej.

    Co, jeśli okaże się, że polityka cenowa lub scoring spowoduje, że z tego
    skorzysta 1000 klientów na krzyż?
    Gdzie będzie ta rewolucja?

    Zwłaszcza, że RUK jest już od jakiegoś czasu w mBanku; cykliczne akcje
    "mamy dla Ciebie ofertę"[1] też, a jakie są wyniki (nie wiem, serio pytam)?
    Dlaczego teraz miałoby być inaczej?

    I dlatego podniecanie się tym zdarzeniem, pisaznie *teraz* o
    rewolucji/przełomie/nowej erze, uważam za niepotrzebne, niesmaczne i
    przystające raczej marketoidowi mBanku, niż dziennikarzowi.
    KJ
    [1] - sam dostałem.

    EMACS = Each Manual's Audience is Completely Stupified

  • 34. Data: 2010-02-19 18:00:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Ja bardzo przepraszam - co to jest "umowa ramowa" i dlaczego ma
    oznaczac nowa ere?

    MJ
    PS. A oferty "mamy dla ciebie karte kredytowa z limitem xxx" mbank
    rozsylal dobrych kilka lat temu, wiec nie o taka nowosc chyba chodzi?

  • 35. Data: 2010-02-19 18:02:38
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 17:44:05 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > ... na razie jest to tylko wdrożenie jakiegoś pomysłu. I nic więcej.
    >
    > Co, jeśli okaże się, że polityka cenowa lub scoring spowoduje, że z tego

    No teraz będzie trochę inaczej, bo jeżeli masz umowę ramową, to sam sobie
    możesz dany produkt kredytowy wyklikać i praktycznie zaraz dysponować
    pieniędzmi, no oczywiście pomijam tutaj kk. Powiedzmy trafia Ci się
    okazja zakupienia czegoś a tu piątek wieczorem albo sobota? Chodzi po
    prostu o szybki dostęp, bez chodzenia po oddziałach czy czekania na
    kuriera. Przez www możesz szybko i sprawnie się dowiedzieć na ile możesz
    liczyć i jeżeli się zdecydujesz to zatwierdzasz i już masz pieniądze na
    koncie. Jakby nie patrzeć jeżeli to chwyci ... kto wie, może i
    rewolucja ;)

    --
    xbartx

  • 36. Data: 2010-02-19 18:08:41
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    xbartx <b...@h...net> writes:

    > Dnia Fri, 19 Feb 2010 17:44:05 +0100, Kamil Jońca napisał(a):
    [...]

    > liczyć i jeżeli się zdecydujesz to zatwierdzasz i już masz pieniądze na
    > koncie. Jakby nie patrzeć jeżeli to chwyci ... kto wie, może i
    > rewolucja ;)

    Ale dokładnie to napisałem "Jeśli to chwyci to będzie można mówić o
    rewolucji".
    Teraz to są tylko pobożne życzenia mBanku. I napalonych dziennikarzy :P
    KJ

    można nie mieć nawet żadnego sensownego argumentu, a dzięki odpowiedniej
    gestykulacji stworzyć poczucie wiarygodności.
    Puls Biznesu

  • 37. Data: 2010-02-19 18:18:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    xbartx wrote:

> [...]
    > liczyć i jeżeli się zdecydujesz to zatwierdzasz i już masz pieniądze na
    > koncie. Jakby nie patrzeć jeżeli to chwyci ... kto wie, może i

    no rewolucja to z tego bedzie na pewno.
    Jak przyjdzie do splacania i trzeba bedzie cos z tym zrobic. Znowu jakis
    rzad poleci.

  • 38. Data: 2010-02-19 19:15:43
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    On 10-02-19 19:08, Kamil Jońca wrote:

> [...]
    > rewolucji".
    > Teraz to są tylko pobożne życzenia mBanku. I napalonych dziennikarzy :P

    Kamil. W ten sam sposob kapitula z 9 osob napalila sie na mobilny debet
    Inteligo w telefonie. Zarowno w pierwszym jak i w drugim etapie wybor
    padl na te usluge i zostala uznana za innowacje 2009 (chociaz wybor nie
    byl zbyt szeroki ;). Uzasadnienie? Bo to moze zmienic obraz polskiej
    bankowosci.
    A co do umowy ramowej + prescoringu. Na moj nos to bedzie strategiczny
    kierunek mBanku na ten rok i pewnie na nastepne lata. Z kilku przyczyn.
    Poczawszy od rekomendacji T, poprzez uproduktowienie wlasnej bazy
    klientow (wyszli z kredytami do obcych klientow i dostali niezle po
    tylku), a na obnizaniu kosztow skonczywszy.

    To co wdrozyl mBank nie jest niczym nowym - bo o tej koncepcji dawno sie
    mowilo. Teraz jednak wdrozono to w zycie.

    Pytanie - kiedy uznasz czy chwycilo? Bo ja jestem pewien, ze chwyci -
    nie tylko w mBanku. A ze to padlo na mBank? A czy to moja wina - ja
    licze na Multi - bo to jest moje glowne konto. Jako drugie robie Aliora
    - zeb wlasnie tam tez zobaczyc jak to dziala. Umowa ramowa tam juz jest
    - ale jeszcze nie ma automatyzacji scoringu jeszcze.

    --
    http://www.prnews.pl
    http://www.bankier.pl

  • 39. Data: 2010-02-19 19:18:14
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    On 10-02-19 19:18, witek wrote:

    > no rewolucja to z tego bedzie na pewno.
    > Jak przyjdzie do splacania i trzeba bedzie cos z tym zrobic. Znowu jakis
    > rzad poleci.

    To jest wlasnie sposob na ograniczenie ryzyka. Zauwaz, ze wszyscy jak
    jeden maz mowia, ze tych zlych kredytow na konsumpcyjnych kredytahc
    narobili glwonie obcy klienci. A tutaj kierujesz wiekszosc podazy w
    strone znanej sobie bazy klientow. Mozesz isc na otwarcie sie na ryzyko
    i wysokie oprocentowanie lub kontrole tego ryzyka przy konkurencyjnych
    stawkach, ktore zacheca do korzystania (i ogranicza ryzyko jednoczesnie).

    --
    http://www.prnews.pl
    http://www.bankier.pl

  • 40. Data: 2010-02-19 19:45:10
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    On 10-02-19 17:44, Kamil Jońca wrote:
> [...]
    > działnia mBanku to rozwiązanie (te rozwiązania) będzie przełomem.
    > Ale ... na razie jest to tylko wdrożenie jakiegoś pomysłu. I nic więcej.

    Kamil. Nie jakiegos pomyslu, tylko pomyslu ktorym od lat zyje cala
    branza. Rozwiazania od dawna byly tylko masy krytycznej nie bylo
    (podpisanych umow ramowych). Teraz zaczyna to juz nabierac ksztaltow.
    Nie tylko w mBanku - bo chociazby w BZ WBK. A przymierzaja sie wszyscy -
    lacnzie z PKO BP i Pekao SA. W tym pierwszym wydaje mi sie, ze w
    Inteligo mogliby od razu z tym wystartowac (gdyby oczywiscie zaczeli
    wprowadzac zmiany produktowe).

    > Co, jeśli okaże się, że polityka cenowa lub scoring spowoduje, że z tego
    > skorzysta 1000 klientów na krzyż?
    > Gdzie będzie ta rewolucja?

    To nie jest nowa usluga czy kanal dostepu jak WAP czy bankowosc mobilna.
    To rozwiniecie dotychczasowych sposobow sprzedazy w internecie. A te sa
    z grubsza biorac trzy:

    - Klient inicjuje przez internet kontakt sprzedażowy realizowany
    następnie ze strony bankowego call-center, które przeprowadza cały
    proces sprzedaży. Internet jest generatorem leadów;
    - Klient inicjuje w systemie bankowości transakcyjnej cały proces,
    jednak musi podpisać umowę produktu pod ostateczną (papierową) wersją umowy;
    - ,,Buy by click" - zarejestrowany klient po zalogowaniu ma możliwość
    nabywania wszystkich produktów siedząc przy komputerze - tak jak
    depozyty i inwestycje.

    No i mbank wdrozyl w calej bazie klientow to ostatnie (z przedostatniego).

    A gdzie jest rewolucja? W konsekwencjach tego ruchu. To co pisze o Pekao
    SA, PKO BP i innych bankach to nie to, ze sie domyslam, tylko z rozmow
    wiem, ze trwaja prace nad wdrozeniem. Udalo sie akurat mBankowi byc
    pierwsza instytucja z masowym wykorzystaniem tego rozwazania. A mBank MA
    mimo wszystko ogromny udzial w rynku bankowosci internetowej.
    Obserwujesz rynek bankowy i chyba juz widziales nie raz, ze jak cos ktos
    wdrozyl, to zaraz to bylo kopiowane.

    A konsekwencje? Placowki trzeba z czegos utrzymac. Zwlaszcza te nowe. Z
    czego skoro nie ma juz takiej sprzedazy wysokomarzowych produktow? A do
    tego te placowki nie maja bazy klientow. Sprzedaz przez posrednikow jest
    droga i banki jeszcze nie wiedza co to za klient. A tutaj masz masowe
    rozwiazanie - przedzwon do 100 tysiecy klientow i przedstaw oferte.
    Policz jakie to koszty i ile to zajmuje czasu. A tutaj - walisz w
    systemie transakcyjnym - i jesli nie od razu to moze potem klient sie
    skusi. I to ty dyktujesz altualne warunki temu klientowi. Co wiecej
    klient nagle odkrywa, ze moze dostac kredyt - a jak daja... Oczywiscie
    ryzyko zawsze jest - ale wlasnie panujac nad ryzykiem bank zarabia.

    To, ze inne banki w to wejda, to jest jak 2x2. To, ze to bedzie
    strategiczny wybor BRE, to masz tutaj dowod:
    http://www.rp.pl/artykul/7,430046.html

    > Zwłaszcza, że RUK jest już od jakiegoś czasu w mBanku; cykliczne akcje
    > "mamy dla Ciebie ofertę"[1] też, a jakie są wyniki (nie wiem, serio pytam)?
    > Dlaczego teraz miałoby być inaczej?

    Popatrz na raport osttn BRE i poszukaj czesci dotyczacej detalu a
    znajdziesz odpowiedz :)

    > I dlatego podniecanie się tym zdarzeniem, pisaznie *teraz* o
    > rewolucji/przełomie/nowej erze, uważam za niepotrzebne, niesmaczne i
    > przystające raczej marketoidowi mBanku, niż dziennikarzowi

    A pisanie o rewolucji po fakcie, jak juz wszyscy to golym okiem widza?
    Zachowujesz sie jak byla pani Prezes Pekao SA o pomysle Lachowskiego,
    czyli mBanku.

    Z tego samego powodu o przelomie w kontekscie kart zblizeniowych pisalem
    w przypadku PKO BP. Dokladnie na tej samej zasadzie. A co do tekstow -
    one nie sa w pelni tekstami dziennikarskimi - to jest moja opinia,
    analiza pewnych trendow. Oczywiscie, ze subiektywna. Dlatego nazywa sie
    to Hyde Parkiem.

    --
    http://www.prnews.pl
    http://www.bankier.pl