  • Data: 2012-08-16 15:18:16
    Temat: Re: A propos lokowania pieniędzy w złoto ...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.08.2012 14:36, Jarek Andrzejewski pisze:

    > IMHO zdelegalizowanie złota i skuteczne pozbawienie go wartości to dla
    > jakiegokolwiek rządu znacznie większy problem (chyba nawet jestem
    > gotów zaryzykować twierdzenie, że jest to niemożliwe) niż
    > doprowadzenie pieniądza do stanu bez wartości (do tego wystarczy
    > nadmierna emisja albo przepis o "wymianie").

    Pewnie, ale istnieją mechanizmy powstrzymujące nadmierną emisję, a
    dodatkowa emisja w razie potrzeby może zapobiec kryzysowi.

    Popatrz na przykład, jak się ludzie rzucili na franka szwajcarskiego -
    wg mnie podobny objaw, jak w przypadku złota.

    Szwajcarzy mieliby cholerną deflację i potężną recesję gdyby nie mogli
    na sztywno ustawić kursu wymiany - czyli móc sprzedawać franka po
    dowolnej ustalonej przez siebie cenie (czyli produkować go na zamówienie).

    > Czyli nie zgadzam się z Twoim twierdzeniem, że "wszystko inne [od
    > walut] może szlag trafić", bo po prawdzie to i waluty mogą decyzją

    I znowu imputujesz mi swoje urojenia. Czy mógłbyś przestać? Zaczyna mnie
    to wkurwiać. Gdzie ja pisałem, że waluty nie mogą stracić na wartości (w
    sposób naturalny lub sztuczny)? No gdzie?!

    [ciach]

    > wszystko prawda, ale też trzeba mieć na uwadze, że gdyby rząd znów
    > zechciał, to te zabezpieczone środki produkcji i kontakty niewiele
    > pomogą (Bestcom, JTT, że o czasach komunizmu nie wspomnę)

    Jasne. Podobnie jakby rząd zadecydował o konfiskacie złota. Albo jakby
    ktoś ci te złoto wyniósł z piwniczki. Bo chyba nie chcesz inwestować w
    wirtualne złoto? ;->