eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki"Ale my nie mamy ślubu. Tak też można dostać kredyt" Rozczulający marketing banksterki ;))Re: "Ale my nie mamy ślubu. Tak też można dostać kredyt" Rozczulający marketing banksterki ;))
  • Data: 2024-07-09 19:10:56
    Temat: Re: "Ale my nie mamy ślubu. Tak też można dostać kredyt" Rozczulający marketing banksterki ;))
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 09 Jul 2024 18:54:29 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Po tych wszystkich latach wydaje mi się jednak, że podatek zdrowotny
    > jest lepszym systemem - społeczeństwa są na tyle bogate, że każdy
    > powinien mieć dostęp do prawdziwej opieki zdrowotnej.

    W USA przyzwyczajeni jednak do prywatnych ubezpieczeń.

    > Należy zauważyć, że obecnie mamy właśnie coś takiego (przynajmniej
    > teoretycznie) - nazwa "ubezpieczenie zdrowotne" jest obliczona na
    > wprowadzanie w błąd.
    >
    > Prawdziwe ubezpieczenie, przynajmniej w zakresie podstawowych "usług",
    > jest IMHO w tej chwili znacznie gorszym rozwiązaniem, ponieważ osób
    > mniej zamożnych nie byłoby stać na zapłacenie składki (z sensownym
    > zakresem ubezpieczenia).

    Ale masz na myśli, że by dobrali składki do ryzyka, i żegnajcie
    staruszkowie czy cięższe przypadki?

    No bo teraz obywatele jednak finansują NFZ ...

    > Druga sprawa - prawdziwe ubezpieczenie
    > przewiduje transfer znacznych środków jako zyski ubezpieczycieli,
    > nie wydaje mi się to celowe.

    Owszem.

    > Oczywiście, jeśli ktoś chce np. ubezpieczyć się w zakresie, na które nie
    > stać społeczeństwa, to nie widzę problemu. Ale "zwykłe", typowe problemy
    > zdrowotne powinny być finansowane z podatków.

    Albo odwrotnie - takie zwykłe/potoczne problemy, to z własnej
    kieszeni, bo zakładamy, ze obywatela powinno być stac na kilka wizyt u
    lekarza, i po c tu przeszkadzać.
    A "pańśtwowa służba zdrowia" finansowałąby cięższe przypadki -
    szpitale itp.

    J.