eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBRE Bank: Klienci pozwali bank do sądu, bo uważają, że zawyżał oprocentowanie kredytu. › Re: BRE Bank: Klienci pozwali bank do s?du, bo uwa?aj?, ?e zawy?a? oprocentowanie kredytu.
    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BRE Bank: Klienci pozwali bank do s?du, bo uwa?aj?, ?e zawy?a?
    oprocentowanie kredytu.
    Date: Fri, 13 May 2011 19:28:44 +0200
    <s...@h...ck.polsl.pl> <iq6e2b$s75$1@news.onet.pl>
    <s...@h...ck.polsl.pl> <iq8jcc$dg2$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <iq8nb8$q5p$1@inews.gazeta.pl> <iqb3ae$9rm$1@news.task.gda.pl>
    <iqb3gu$ba2$1@inews.gazeta.pl> <iqbf5e$26b$1@news.onet.pl>
    <4dc94315$0$2486$65785112@news.neostrada.pl> <iqdhik$jcl$1@news.onet.pl>
    <iqdguj$7mc$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <iqdj8p$q7b$1@news.onet.pl>
    <iqdj9k$abh$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <iqf3pm$q65$1@news.onet.pl>
    <iqg6km$6q4$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <iqgafk$b3e$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <iqgcls$dm4$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <iqgv5e$uu0$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <iqh3m8$1o4$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <iqh6b8$2tv$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <iqir9p$2b2$1@srv.cyf-kr.edu.pl>

    MarekZ wrote:
    > Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:iqh6b8$2tv$...@s...cyf-kr.edu.pl...

    > Podpisana umowa nie zobowiązywała zarządu spółki do
    > "proporcjonalnych" zmian oprocentowania. Można było to akceptować

    Ależ umowa nie!

    Tylko przyzwoitość i "uczciwość kupiecka" (to taki archaiczny
    termin z niegdysiejszego Kodeksu Handlowego wprowadzonego jeszcze
    dekretem Piłsudskiego - dzisiaj niczego dla większości
    *byznesmenów* nie oznacza).

    > oczekujesz najwyraźniej od zarządu, aby działał na niekorzyść
    > spółki (pomimo że realia rynkowe nie zmieniały się
    > "proporcjonalnie", konsumenci mieliby być traktowani
    > "proporcjonalnie"). Gdybyś był członkiem zarządu BRE albo

    To zależy - obecnie mBank ma ustaloną "renomę".

    > Aneksy były kompromisem. Bank zdecydował się zrezygnować z części
    > przyszłych zysków na rzecz świętego spokoju. Część klientów

    Znikoma część.

    > zaakceptowała takie rozwiązanie, dla części było to za mało. No i
    > ta druga część zagrała o wyższą stawkę. Moim zdaniem przegrają,
    > ale jak wiadomo orzeczenia sądowe to rzecz w dużej mierze losowa.

    Mam nadzieję, że nie przegrają, dzięki czemu bezczelne okłamywanie
    klientów zostanie ukarane, a mBank zostanie wyraźnie przez to
    odseparowany od innych, grających z klientem fair banków. Zważ, że
    kh mBanku był reklamowany jako szczególnie korzystny w porównaniu
    do innych banków właśnie dzięki *nienaturalnie* niskim parametrom.
    Jeśli Zarząd spodziewał się takiego rozwoju wypadków, albo
    przynajmniej liczył się z nią ("W razie czego odbijemy to sobie na
    stopach...."), to planował oszustwo.

    > Naturalnie. Oczekujesz, że bank powinien działać na własną szkodę.

    Nie... Powinien to po prostu "wziąć na klatę" i zaakceptować
    niższe zyski z tej jednej działki swojej działalności.
    Zaakceptowanie straty nie jest działaniem na własną szkodę. Jest
    nią natomiast m.in. utrata zaufania wśród klientów. Co będzie
    jeśli przegra proces ? Czy ktoś jeszcze odważy się wziąć tam kh na
    warunkach analogicznych jak gdzie indziej ?

    > Na pewno wiem. A Ty?

    Nie będę komentował w tym stylu :-(

    > Mówi o BRE detalicznym, a zatem o mBanku i Multibanku. W mBanku
    > nazywało się to mPlan, w Multibanku: Multiplan i WWJ.

    > Ojej! :-)

    Więc jednak mam rację :-(
    Szkoda ;-)

    > Masz tylko takie mylne wrażenie.

    Co do czego ? *mnóstwa* metod ?

    > Nie sięgasz dostatecznie głęboko,
    > albo ewentualnie kupujesz nieświadomie jakiś marketingowy sztafaż.

    Czy to się odnosi jakoś do mojego info na temat Lloydsa powyżej ?

    > Na rynku każdy zysk to strata kogoś innego.

    Wybacz, ale teoria gier mówi coś zupełnie innego. W biznesie
    istnieją sytuacje odpowiadające grom o sumie niezerowej. Wtedy
    strategia obliczona na powiększenie zysku kosztem innego gracza
    nie musi być optymalna.
    Ale zapewne o tej części ekonomii wiesz (albo powinieneś wiedzieć
    ;-).

    > W omawianej sytuacji w
    > mojej ocenie bank nie wykazał jakichś wyraźnych odstępstw od
    > normalnie stosowanych zasad gry rynkowej i w żaden sposób nie
    > sposób nazwać tego "jazdą po bandzie".

    Ciekawe, że tylko jeden mBank został tak niesprawiedliwie
    potraktowany. Wszystkie inne, które często dawały znacznie gorsze
    warunki swoim klientom, nie są tak niesprawiedliwie "kopane" przez
    rozpasanych klientów...

    W świetle powyższego może jednak można sądzić, że mBank pojechał
    po bandzie ?

    > Obecnie bankowość detaliczna ma udział w zyskach BRE powyżej 50%.

    Oooo, nie wiedziałem, że tak dużo stracili w swoim głównym
    obszarze działalności :-)

    witrak()