eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBank odpowiada za sprawdzenie zgodności nr konta i danych właściciela › Re: Bank odpowiada za sprawdzenie zgodności nr konta i danych właściciela
  • Data: 2008-12-23 06:48:20
    Temat: Re: Bank odpowiada za sprawdzenie zgodności nr konta i danych właściciela
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Gru, 07:42, BK <b...@g...com> wrote:

    > Panowie, z calym szacunkeim, ale mam wrazenie, ze dyskusja jest z
    > slepym o kolorach.
    >
    > Po pierwsze, czy nie uwazacie, ze aby dyskutowac o jakims wyroku
    > fajnie by bylo go przeczytac? Bo widze, ze nie czytaliscie a bardzo
    > chetnie komentujecie i oceniacie - nie znajac nawet tresci orzeczenia
    > czy to SO czy SN.
    >
    > Po, druge, zacytuje wam cos z strony NBP moze to wam toche wyjasni
    > sprawe.
    >
    > "Kto odpowiada za niewykonaną lub źle wykonaną dyspozycję? Bank może
    > ponosić pełną odpowiedzialność odszkodowawczą. To jednak na klienci
> [...]

    I jeszcze, zeby nie bylo:

    Art. 64. Jeżeli polecenie przeprowadzenia rozliczenia pieniężnego
    złożone przez posiadacza rachunku bankowego jest wykonywane przez
    kilka banków, każdy z tych banków ponosi wraz z pozostałymi solidarną
    odpowiedzialność wobec posiadacza rachunku za szkody spowodowane
    niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem polecenia. Wolny od
    odpowiedzialności jest bank, który udowodni, że szkoda nie powstała z
    jego winy.

    Art. 64 ustawy Prawo bankowe.

    I juz :) Jesli bank przyjmuje dyspozycje uwzgledniajaca nie tylko
    numer rachunku ale i dane identyfikujace konkretnego odbiorce to jest
    odpowiedzialny za doknanie dyspozycji do tego odbiorcy.