  • Data: 2005-02-04 21:51:04
    Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "Proszę mi powiedzieć ile mam lokat"
    > "Kiedy realizowałem ostatni przelew"
    > "Jaki jest mój NIP"

    No, tego nie można. Pamiętaj że człowiek z banku nie wie z kim
    rozmawia a to mogą być rzeczy poufne. Już chyba prędzej 'czy
    realizowałem w ciągu ostatniego tygodnia płatność kartą na ponad 300
    zł?' (pytanie na tak/nie gdzie pytanie wybieram sobie tak by nie
    przejąć się zbytnio nawet gdybym podał tą informację wrednemu
    oszustowi). Tyle że takich pytań trzeba by zadać choć z 5.

    > A może ustawiam sobie hasło i bank musi je wypowiedzieć?

    To ma sens. Tyle że szary Kowalski może się pogubić w hasłach, które
    do czego, o co tu idzie, może ustawić oba na to samo?

    Ma sens też podejście w którym człowiek z banku o nic nie pyta tylko mówi
    'czy pan kowalski? proszę zadzwonić do nas i podać kod 1234, sprawa pilna'
    - wtedy klient zadzwoni do banku (więc wie gdzie). Tyle że to z kolei
    niewygodne.