    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: EuroSzlamowanie .....
    Date: Fri, 1 Jul 2011 15:59:24 +0200
    <u6efz7jrw3jc$.14lg8auis94jb.dlg@40tude.net> <iuil5u$3o8$1@news.onet.pl>
    <77n4gp8mz4b9.1shcmv06opnkb$.dlg@40tude.net>
    <iujtun$fr2$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <iujv39$kr6$1@inews.gazeta.pl>
    <e3hqz9b3z70g.1p2u15c58f285$.dlg@40tude.net>
    <iuk6f7$mfa$1@inews.gazeta.pl>
    <1g521y81vycd7$.vpk92mxqbdo3$.dlg@40tude.net>
    <iukb18$d2e$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Fri, 01 Jul 2011 13:28:39 +0200, totus napisał(a):

    > To jest legalne bo dopuszczone prawem stworzonym przez polityków. Ja bym
    > robił to samo. Gdybym miał bank to chciałbym osiągać zysk dozwolony prawem.
    > Moralność i hierarchie wartości każdy ma swoją.

    Przyznam że Cię nie rozumiem. O co właściwie chodzi? Za każdym razem
    wyślizgujesz się jak ryba, żeby tylko nie zająć stanowiska. Czy system w
    którym bank pożycza pieniądze depozytariuszy jest wg Ciebie dobry czy zły?
    Ciągle stosujesz ten sam oklepany zwrot: "Jeśli prawo zezwlala na ..., to
    ktoś może to ... robić".

> [...]
    > gospodarki wie, że to jest niemożliwe. Jak bank z pieniędzy na żądanie
    > skredytuje budowę domu to wiadomo, że bank jest niewypłacalny. Nie dlatego,
    > że kredytobiorca jest niewypłacalny tylko dlatego, że spłata kredytu nastąpi
    > w czasie którego właściciel pieniędzy nie bierze pod uwagę. Dlaczego tak się
    > dzieje? Bo parlament uchwalił takie prawo, a bankier chce zarobić dodatkowo
    > nie ponosi odpowiedzialności bo gdy ma upaść to podatnik rękami polityków za
    > niego zapłaci. Ty mówisz, że winien bankier bo korzysta z prawa, a ja że

    A więc jednak to głupie prawo. Brawo! Zatem uchwal takie prawo, które
    zabrania bankom udzielania kredytów w ogóle, bo inaczej nie da się
    wyeliminować kreacji pieniądza.

> [...]
    > maja niewypłacalnych kredytobiorców tylko dlatego, ze pieniądzmi na każde
    > żądanie kredytują elektrownie gdzie umowa zwrotu pieniędzy jest na 30 lat.
    > Nagminne są kredyty hipoteczne na >20 lat. Znasz kogoś, kto bierze pod
    > uwagę, że jego pieniądze w banku są niedostępne przez taki okres? Właściciel
    > pieniędzy chce pieniądze z bankomatu, pewności wypłat i zyski z inwestycji
    > ale o cyklu inwestycyjnym nie chce słyszeć i jego reprezentanci mu to dają.
    > Zbiorą się i uchwalą, że 2+2=15. Ty uważasz, ze odpowiedzialni są bankierzy,
    > ja, że politycy. Nie można zjeść ciastko i mieć ciastko.

    Człowieku przecież bank daje ci odsetki więc wiadomo że robi Twoimi
    pieniędzmi biznes. Ty o tym wiesz i sie na to godzisz. Nie żadasz od
    polityków, żeby ci gwarantowali wypłatę tylko żeby pilnowali czy banki
    postępują rozsądnie. Mimo to chcesz odsetek więc ponosisz ryzyko. Istnieje
    stosunkowo małe ryzyko,ze bank nie zwróci ci pieniędzy więc i odsetki są
    gówniane.
    Chcesz powiedzieć, że ktoś wpłacając pieniądze nie wie o tym że te jego
    pieniądze zaraz zostaną wytransferowane w postaci kredytu w inne ręce.
    Obrażasz mnei czy jak? ;)

    Opisywany przez
    > ciebie proceder zrobienia ze 100 jednostek 1000 jednostek w systemie
    > bankowym jest dopuszczony prawem, którego nie uchwali bankierzy. Uchwalali
    > politycy by stymulować gospodarkę. To jest ich sposób na druk pieniędzy.

    Kurna ten proceder nie ma nic wspólnego z prawem, ale jest normalnym
    skutkiem faktu, że Ty możesz pożyczyć pieniądze w jednym banku i włożyć je
    na depozyt w innym, co pozwoli temu drugiemu bankowi udzielić kolejnego
    kredytu kolejnej osobie. Co chesz wprowadzić żeby to ukrócić. Świadectwo
    pochodzenia pieniędzy?
    Zwyczajnie musiałbyś zakazać udzielania kredytów w ogólności lub np
    wprowadzić bezwzględny zakaz posługiwania się pieniądzem elektronicznym,
    czekami/saldami na kontach i tzw. kredytów bezgotówkowych. Tylko czysta
    żywa gotówka - wtedy nawet jkeśli bank chciałby komuś dać kredyt nie mógłby
    bo nie miałby monet. A zatem Szariat. Tylko, że nawet w krajach islamskich
    jest to omijane.
    Wiem, wiem. Napiszesz że Ty osobiście niczego nie chcesz zabronić a prawo
    kreują politycy.