    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: EuroSzlamowanie .....
    Date: Fri, 01 Jul 2011 17:18:53 +0200
    <u6efz7jrw3jc$.14lg8auis94jb.dlg@40tude.net> <iuil5u$3o8$1@news.onet.pl>
    <77n4gp8mz4b9.1shcmv06opnkb$.dlg@40tude.net>
    <iujtun$fr2$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <iujv39$kr6$1@inews.gazeta.pl>
    <e3hqz9b3z70g.1p2u15c58f285$.dlg@40tude.net>
    <iuk6f7$mfa$1@inews.gazeta.pl>
    <1g521y81vycd7$.vpk92mxqbdo3$.dlg@40tude.net>
    <iukb18$d2e$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>

    root wrote:

    > Przyznam że Cię nie rozumiem. O co właściwie chodzi? Za każdym razem
    > wyślizgujesz się jak ryba, żeby tylko nie zająć stanowiska. Czy system w
    > którym bank pożycza pieniądze depozytariuszy jest wg Ciebie dobry czy zły?
    > Ciągle stosujesz ten sam oklepany zwrot: "Jeśli prawo zezwlala na ..., to
    > ktoś może to ... robić".

    Dla kogo dobry? Dla kogo zły? Jeżeli depozytariusz wie, ze jego pieniądze są
    pożyczane dalej na budowę domu w 92% i godzi się na to za odsetki oraz gdy
    obie umawiające się strony są zadowolone z umowy to system jest dobry. Bo
    chcącemu nie dzieje się krzywda. Ale konsekwencje są takie, ze depozytariusz
    po obejrzeniu wiadomości w tv nie może spodziewać się w banku więcej
    pieniędzy niż 8% bo krach na giełdach. Lub jeżeli chce mieć w banku cały
    wkład dostępny kiedy mu przyjdzie do głowy to nie może się spodziewać zwrotu
    z inwestycji. Nie może mieć jednego i drugiego razem. To trudne ale tak
    jest. Kicha jest wtedy gdy więcej niż 8% depozytariuszy zgłosi się
    jednocześnie po swoje wkłady. Udajesz, ze nie rozumiesz, że błąd jest w
    umowie o depozyt w połączeniu z umową o kredyt. Depozyt jest a vista a
    kredyt tych samych pieniędzy jest na 20 lat. Gdyby umowa o depozyt była na
    20 lat to wtedy kredyt na 20 lat nie powodowałby niestabilności systemu.
    Pytanie zasadnicze jest kto jest właścicielem pieniędzy zdeponowanych w
    banku. Depozytariusz czy bank. Jeżeli depozytariusz to bank nie może bez
    jego zgody pożyczać nie swoich pieniędzy. Jeżeli bank to depozytariusz nie
    może dopominać się tych pieniędzy kiedy mu przyjdzie do głowy. Wiesz to?
    pewnie, że wiesz. W banku pieniądze są Twoje jak w OFE. Dla mnie to
    oczywiste nie jest. Bo bank mówi, że pieniądze są moje a potem zarządza nimi
    jak swoimi. Jak wszyscy zachowują się jak zwykle to 8% wystarczy by pokryć
    płynność, ale jak wojna to wszyscy są posrani bo pieniądze są w obrabiarkach
    i cegłach.

> [...]
    > wyeliminować kreacji pieniądza.

    > Człowieku przecież bank daje ci odsetki więc wiadomo że robi Twoimi
    > pieniędzmi biznes. Ty o tym wiesz i sie na to godzisz. Nie żadasz od
    > polityków, żeby ci gwarantowali wypłatę tylko żeby pilnowali czy banki
    > postępują rozsądnie. Mimo to chcesz odsetek więc ponosisz ryzyko. Istnieje
    > stosunkowo małe ryzyko,ze bank nie zwróci ci pieniędzy więc i odsetki są
    > gówniane.
    > Chcesz powiedzieć, że ktoś wpłacając pieniądze nie wie o tym że te jego
    > pieniądze zaraz zostaną wytransferowane w postaci kredytu w inne ręce.

    A obraziła by cię informacja w banku, że właśnie Twoje pieniądze będą Ci
    wypłacane w ratach przez 20 lat bo skredytowałeś kredyt hipoteczny sąsiada?

    > Opisywany przez
    >
    > Kurna ten proceder nie ma nic wspólnego z prawem, ale jest normalnym
    > skutkiem faktu, że Ty możesz pożyczyć pieniądze w jednym banku i włożyć je
    > na depozyt w innym, co pozwoli temu drugiemu bankowi udzielić kolejnego
    > kredytu kolejnej osobie. Co chesz wprowadzić żeby to ukrócić. Świadectwo
    > pochodzenia pieniędzy?

    Prześledźmy to perpetum mobile. 1 wpłaca do banku A 100. Bank A zatrzymuje 8
    i pożycza 2 92. 2 leci do banku B z cała kwotą 92. Bank B pożycza 3 84,64 bo
    8% zatrzymał. Gdzie tu jest cudowne namnożenie? Pokaż mi swoja maszynę na
    cyfrach. Gdzie namnożenie pieniędzy występuje z samego faktu pożyczania
    pieniędzy wkładców. Zadziwia mnie brak ambicji twórców tego filmu. Dlaczego
    ze 100 do 1000, a nie do 10 000 lub 100 000 czy do 100000000000000000000000.
    albo do 100000^100000000. Było by jeszcze bardziej dramatycznie.

    Takie masz wnioski? No cóż.