    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Fundusze vs WIG
    Date: Sun, 15 May 2011 15:46:30 +0200
    <892cq4j1ncdq$.cpw6tsg97p97$.dlg@40tude.net> <iqmnrv$31l$1@news.onet.pl>
    <8...@p...googlegroups.com>
    <iqmqa3$avk$1@news.onet.pl> <iqmvcf$t7u$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@w...googlegroups.com>
    <iqn0r8$4b4$1@inews.gazeta.pl> <iqn305$acq$1@inews.gazeta.pl>
    <3...@d...googlegroups.com>
    <iqnnv5$c8h$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
    <iqo7si$cp7$1@news.onet.pl> <4rksl2q1o1g4$.1st1sr4vsvsd0$.dlg@40tude.net>
    <iqoadp$ni9$1@news.onet.pl> <1gb3l8honxbac$.xzriwxt50duh$.dlg@40tude.net>
    <iqogbu$6r6$1@inews.gazeta.pl>
    <1xsgh32snllbq.bx1829eey7l$.dlg@40tude.net>

    root wrote:

    > Hedżing może być zabezpieczeniem ale może być też strategią inwestycyjną
    > bliską arbitrażowi (mam na myśli delta-hedżing lub pokrewne). Do
    > prawdziwego hedżingu potrzebne jest są opcje i coś na co te opcje opiewają
    > (aktywo lub kontrakt na aktywo). Większość kompletnie nie ma pojęcia o
    > opcjach - zreszta w naszym grajdołku własciwie nie są handlowane bo
    > kolejni ministrowie oświaty zabronili uczyć matematyki i literek przez co
    > ludziska
    > nie mogą przeskoczyć równania B-S. Z tego powodu wiekszość rozumie
> [...]

    Dla mnie nie istotne jest co jak się nazywa tylko ciekawe dlaczego nie
    ciąłeś strat tylko kisiłeś przez 3 m-ce. Jasne dla mnie jest, ze przy
    doborze spółki popełniłeś błąd i nie potrafiłeś go zdiagnozować i naprawić
    przez 3 m-ce. Zamiast zastanawiać się czy to hedging czy dywersyfikacja to
    naucz się czegoś na tym błędzie. W twoim opowiadaniu jest zawarte moje
    zdanie o dywersyfikacji jako klajstrowaniu niekompetencji. Z pozostałych 3
    spółek tylko jedna przyniosła najwyższy zysk. Pomyśl o swoich
    umiejętnościach w ten sposób. Gdybym umiał wybrać te spółkę i zaangażował
    bym w nią tyle co w te 4 to mój zysk byłby taki. Łatwo policzysz ile
    kosztuje Cie dywersyfikacja. To co piszę niech nie świadczy o tym, ze ja to
    umiem robić, ze umiem kupować na dołkach i sprzedawać na górkach, że umiem
    dokonywać optymalnych wyborów. To co pisze to świadczy o tym, ze zdaje sobie
    sprawę, że dywersyfikacja to zasłanianie własnej głupoty. Za tym idą moje
    wysiłki w kierunku doskonalenia technik zakupu i sprzedaży, a nie w kierunku
    lepszej dywersyfikacji czy jak to nazywasz.