eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol na wyplacanie emeryturRe: [II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol na wyplacanie emerytur
  • Data: 2010-01-09 19:43:37
    Temat: Re: [II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol na wyplacanie emerytur
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-01-09, MK <m...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Teraz tez chyba nie dostanie emerytury o ile nie przepracowal minimum ??
    > lat. W takim przypadku wyplacana jest renta, ktora w zaden sposob nie jest
    > powiazana z zarobkami/skladkami. Nie mozna zastepowac swiadczen z pomocy
    > spolecznej czy renty emerytura, bo w ten sposob odbiera sie pieniadze osob,
    > ktore pracowaly i sa im slusznie nalezne.

    Ależ ja nie zakładam, że on *nie* będzie mógł pracować. Tylko zakładam, że
    jego możliwości "uskładania sobie" na godziwą emeryturę będą ograniczone
    i *nie* będzie to jego wina.

    Teraz masz minimalny próg tej emerytury, za który przynajmniej masz jak
    żyć. W sytuacji opisanej przez Kubę, to ta emerytura wyniesie ile?
    15 zł / m-c?

    Po prostu chciałem wskazać, że takie naiwne myślenie "jestem piękny, młody
    i łatwo mi przychodzi zarabiać dużo kasy" i tworzenie systemu właśnie pod
    to, jest dość naiwne.

    Dla tych krytyków ZUSu mam jedno: załóżcie sobie działalność, płaćcie
    składki ryczałtowe (circa 800 zł, a przez pierwsze 2 lata 300 zł, ale spora
    część z tego idzie z podatków), a od reszty tylko podatek 18-19%. Jak zarobisz
    10 tys. to te 800 + ~1500 zł, efektywnie da nieco poniżej 25% podatku.

    Nic tylko zarabiać! :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl