    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jaki produkt dla chrzesnicy na przyszle 18 lat
    Date: Wed, 23 Feb 2011 11:53:43 +0100

    g...@o...pl wrote:

    > To już lepiej chyba byłoby inwestować bezpośrednio w chrześnicę 50 zł/mies czy
    > 600 zł rocznie.
    > pozdr

    Nie wiem, dlaczego odezwali się sami zwolennicy metali :-)

    Ja uważam, że ryzyko straty wobec ewentualnego zysku jest
    korzystniejsze dla inwestycji w jakiś rozsądny fundusz.
    Przy założeniu, że będą jakieś większe zawirowania
    ekonomiczno-polityczne (prawdopodobieństwo b.niskie, ale zdarzenie
    nie do wykluczenia) to oczywiście złoto będzie lepsze - miewaliśmy
    już w historii czasy, gdy za worek ziemniaków płaciło się złotym
    pierścionkiem.
    Ale zasady zarządzania ryzykiem mówią, że gdy prawdopodobieństwo
    zagrożenia jest skrajnie małe i nie do precyzyjnego określenia, a
    strata też trudna do oszacowania, to lepiej takie zagrożenie
    zignorować.
    (Podobnie w odwrotną stronę, żeby nie brać pod uwagę strategii
    inwestowania polegającej na graniu w totolotka.)

    Nie wierzę w żadne tragiczna ekonomiczne załamania, mające
    początek wewnątrz naszego państwa. Inne trzeba traktować (w
    analizie ryzyka przynajmniej) jak pogodę - będzie jak będzie.
    Więc uważam, że - ze względu na to, że idzie nie o 50 tysięcy,
    tylko 50 zł miesięcznie - warto założyć, że "wielkiego kryzysu lat
    20-tych XX wieku" w ciągu najbliższych 7 lat nie będzie i
    optymalizować pod zyski, a nie straty.

    witrak()