  • Data: 2012-04-20 13:07:28
    Temat: Re: Kiedy w Polsce powstanie nowa ultraliberalna partia ?
    Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-20 12:16, totus pisze:

    > Założyć można wszystko. Rozpatrujmy fakty, które się zdarzyły. Religia mnie
    > nie interesuje.

    > Udział rządu amerykańskiego w kryzysie finansowym subprime podałem
    > wcześniej. Główny powód to skrajnie regulowana cena pieniądza, Zdjęcie z

    > firm w tym z banków ryzyka za własne błędy. Czyli państwo powiedziało
    > bankom, że zyski to mogą sobie zatrzymać ale straty pokryje podatnik. To w
    > oczywisty sposób powoduje wzrost działań ryzykownych u ludzi. System bankowy
    > oparty o rezerwę cząstkową. To również prawo federalne. Pisze o USA bo tam
> [...]

    Mówi Pan 'udział'.
    Napisał Pan tyle fajnych rzeczy, ładnie to spiął w całość, ale ...
    Ale co z wnioskami ? Czy z Pana argumentacji wniosek mam mieć taki,
    że gdyby nie było w USA państwa i podatków, gdyby w USA było jeszcze
    mniej socjalu - to nie byłoby kryzysu gospodarczego ???

    Cokolwiek Pan nie pisze, to państwo jest tym złym ?

    Może wtedy od tej strony - to gdzie w końcu jest więcej socjalu,
    w Europie, czy w USA i dlaczego kryzys wyszedł akurat z tej
    strony, gdzie socjalu jest mniej ? Przypadek ?
    (na marginesie: dlaczego następny największy kryzys
    prawdopodobnie wyjdzie z Chin, gdzie akurat socjalu
    to jest tyle, co kot napłakał ?)
    Dlaczego to w USA, tej tak liberalnej gospodarce
    - są właśnie największe możliwości kreacji pieniądza ? Uważa
    Pan, że te dwie sprawy są bez związku ?
    Może Obama jest europejskim agentem, a jego nauczyciel był agentem KGB ?
    Może to zły Potwór Socjal z Europy przeskoczył przez Wielkie Morze i
    ugryzł tę tak piękną, acz delikatną i nieświadomą istotę, jaka jest
    Liberalna UrSiula ?

    A konkretniej: w czyim interesie jest, by banki nie kreowały
    pieniądza, kto i z czego ma płacić najwyższej klasy socjalistom,
    żeby nie robiły takich brzydkich rzeczy, jak się robi w USA
    z tym pieniądzem ? Jak Pan chce bez posiadania grubych pieniędzy
    rozwiązywać fundamentalne konflikty interesów, jakie powstają
    w USA na styku obywatele - państwo - banki komercyjne ?