    From: " sys29" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Komentarze giełdowe - alternatywne spojrzenie
    Date: Thu, 19 May 2011 07:03:12 +0000 (UTC)

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Sądzę, ze to kwestia indywidualnej wiary. To nie jest pole do dyskusji.
    > Jakiś wpływ wszechświat ma na człowieka. Ja tak sądzę. Choćby pływy morza.
    > Czy ma wpływ na decyzje człowieka? Tego wykluczyć nie umiem. Ja przy pełni
    > źle śpię. Tak myślę. Badań nie prowadziłem. Ale jak źle śpię to jest
    pełnia.
    > Przy okazji też jestem objedzony i opity ale pełnia też jest. Są ludzie,
    > którym aktualne ruchy planet pozwalają znaleźć orientację na rynku, inni w
    > tym celu stosują AT, a jeszcze inni AF. Mnie najbardziej zadziwia AF. Mamy
> [...]

    Totus napisałeś to o czwartej rano !!! Cierpisz na bezsenność, czy wstajesz
    tak wcześnie ? :-)

    Z wiarą mamy do czynienia wtedy, gdy przyjmujemy coś za prawdę bez dowodu.
    Każdy z nas przyjmuje sobie na własny użytek jakieś kryteria - w co i komu
    będzie wierzył lub nie wierzył. Ja sobie przyjąłem, że będę wierzył w rzeczy
    udowodnione lub bardzo prawdopodobne ( wg mojej wiedzy ) oraz, że będę
    wierzył ludziom, którzy te dowody przeprowadzili i poddali weryfikacji
    ( naukowcom ). Na przykład wierzę, że istnieją protony, elektrony, gluony,
    neutrina ... choć nigdy ich nie widziałem. Wierzę, że prawa natury
    identyfikowane przez fizyków, biologów, chemików, astronomów ... są
    prawdziwe. Ale także wierzę, że życie we wszechświecie występuje
    powszechnie, choć nie ma na to dowodów.

    Wiadomo, że we wszechświecie wszystko jest ze sobą jakoś powiązane.
    Istnieje cała masa różnych zidenytfikowanych i udowodnionych statystycznie
    ( lub bardzo prawdopodobnych ) korelacji. Jednak w naszym świecie większość
    wzajemnych wpływów jest pomijalna. Nie wierzę np. że spadek populacji
    jakiegoś gatunku pingwinów ma cokolwiek wspólnego ze wzrostem ceny srebra
    w ostatnich latach. Podobnie podchodzę do astrologii. Nie wierzę w żadne
    istotne korelacje pomiędzy pozycjami i aspektami planet, a wydarzeniami na
    rynkach. Poza tym z astrologią jest jeszcze jeden zasadniczy problem -
    układy są niepowtarzalne. Na przykład gdy występuje kwadratura Słońca z
    Jowiszem, to zawsze w różnych miejscach i okolicznościach ( pozycje
    pozostałych planet ). Tego praktycznie nie da się rzetelnie badać.
    Dlatego astrologia daje pole do popisu dla różnych opowiadaczy bajek.

    Odnośnie AF, to myślę tak samo jak Ty. Także skippy wielokrotnie i z dużą
    dawką zdrowego rozsądku wypowiadał się na ten temat na tej liście. Dla mnie
    sposób orientacji na rynku to głównie systmemy i procedury ... oraz czasem
    odrobina fantazji na mniej płynnych instrumentach. :-)

    pozdr.
    sys29