    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Komentarze giełdowe - alternatywne spojrzenie
    Date: Thu, 19 May 2011 09:29:51 +0200

    sys29 wrote:

    > Totus napisałeś to o czwartej rano !!! Cierpisz na bezsenność, czy
    > wstajesz tak wcześnie ? :-)

    To był właśnie ten przypadek. Położyłem się spać jak zwykle ale obudziłem
    się o 3. Patrze a tu łysy świeci pełna parą. O stanie w jakim się położyłem
    zamilczę. Dlatego Twój list tak dobrze nadepnął mi w nastrój.

> [...]
    > Każdy z nas przyjmuje sobie na własny użytek jakieś kryteria - w co i komu
    > będzie wierzył lub nie wierzył. Ja sobie przyjąłem, że będę wierzył w
    > rzeczy udowodnione lub bardzo prawdopodobne ( wg mojej wiedzy ) oraz, że
    > będę wierzył ludziom, którzy te dowody przeprowadzili i poddali
    > weryfikacji ( naukowcom ). Na przykład wierzę, że istnieją protony,
    > elektrony, gluony, neutrina ... choć nigdy ich nie widziałem. Wierzę, że
    > prawa natury identyfikowane przez fizyków, biologów, chemików, astronomów
    > ... są prawdziwe. Ale także wierzę, że życie we wszechświecie występuje

    Mamy takie same definicje.

> [...]
    > populacji jakiegoś gatunku pingwinów ma cokolwiek wspólnego ze wzrostem
    > ceny srebra w ostatnich latach. Podobnie podchodzę do astrologii. Nie
    > wierzę w żadne istotne korelacje pomiędzy pozycjami i aspektami planet, a
    > wydarzeniami na rynkach. Poza tym z astrologią jest jeszcze jeden
    > zasadniczy problem - układy są niepowtarzalne. Na przykład gdy występuje
    > kwadratura Słońca z Jowiszem, to zawsze w różnych miejscach i
    > okolicznościach ( pozycje pozostałych planet ). Tego praktycznie nie da
    > się rzetelnie badać. Dlatego astrologia daje pole do popisu dla różnych

    Mój brak wiedzy w jakiejś dziedzinie nie popycha mnie do negowania twierdzeń
    w tej dziedzinie wygłaszanych. Raczej jestem zdania, że astrologia finansowa
    działa tak samo jak AT czyli pewne układy planet lub pewne figury na
    wykresie statystycznie rozwijają się jakoś ale zawsze trzeba mieć stopa.
    Ludzka psychika bez punktów odniesienia nie działa. Ludzie rozumują
    przyczynowo-skutkowo.

    > Odnośnie AF, to myślę tak samo jak Ty. Także skippy wielokrotnie i z dużą
    > dawką zdrowego rozsądku wypowiadał się na ten temat na tej liście. Dla
    > mnie sposób orientacji na rynku to głównie systmemy i procedury ... oraz
    > czasem odrobina fantazji na mniej płynnych instrumentach. :-)

    Tak, też jestem systemowiec. Czyli mój sposób orientacji na rynku to
    statystyka. Ja nie mam fantazji w handlu. Chyba my dwaj to zły zestaw do
    dyskusji.