  • Data: 2013-08-22 14:52:37
    Temat: Re: Kursowanie walutowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 22 Aug 2013 12:42:49 +0200, S napisał(a):
    > Mogłyby z wejściem do UE.

    A o UE wejsc nie chca, choc chyba z roznych przyczyn.

    > Mam odmienne zdanie. Wprost uważam, że Szwajcaria czy Norwegia to kraje
    > najzamożniejsze w Europie. Nie mam na myśli przy tym wskaźników
    > makroekonomicznych, a odczucia przeciętnych ludzi.

    Nie mieszkalem, to nie wiem.
    Fakt ze w Norwegii zarobki srednio najwieksze, ale i koszta
    najwieksze.

    Przecietny Niemiec, no dobra, przecietny zachodni Niemiec tez jest
    raczej zadowolony.
    Ta brytyjska para ktora przyzwoicie zyje z zasilku, tez wyglada na
    zadowolona. Pytanie na jak dlugo starczy tych zasilkow.

    > PL też chciała... Może nawet jeszcze chce - trudno mi powiedzieć, co
    > obiecano politykom w zamian za forsowanie tej decyzji. Natomiast myślę
    > tutaj o szerszym nieco kontekście. Nie bez przyczyny rząd obawia się
    > referendum w sprawie euro. Chyba mało kto ma wątpliwości jaki byłby jego
    > wynik.

    Ja tak w ogolnosci tez chce.
    Ale trzeba przyznac ze moment jest zly.

    > "W roku 2000 odbyło się dodatkowo referendum, w którym 53,2%
    > społeczeństwa duńskiego odrzuciło pomysł wprowadzenia euro."

    Tylko ze oni nie mogli jeszcze nic wiedziec o wadach ani zaletach
    euro. A sa w ERM, kurs maja staly, wiec to w zasadzie tak jakby euro
    mieli ..

    > To tak z Wikipedii na szybko. Reasumując - euro jest bardzo niestabilną
    > walutą i obawiałbym się inwestowania znacznych środków w nie. Moim
    > zdaniem zdecydowanie ciekawszy jest $.

    No coz, euro akurat teraz wydaje sie zagrozone i nie wiadomo co z tego
    wyniknie, ale poczytaj co pisza o sytuacji USA.

    Wszystko zalezy od tego co chcesz - ulokowac sobie spokojnie majatek
    na rok, czy sprawdzac dwa razy dziennie co sie na rynku dzieje ...

    J.