  • Data: 2013-08-23 00:13:29
    Temat: Re: Kursowanie walutowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 22 Aug 2013 20:23:34 +0200, S napisał(a):
    > Ale zwiększać ilość CHF na rynku można nie tylko kupując EUR.

    Ale cytowales ze euro beda kupowac w nieograniczonej ilosci.

    > "Majątek statystycznego Szwajcara wyliczył bank Credit Suisse do swojego
    > raportu "Global Wealth Report 2012". Informuje on, że majątek
    > przeciętnego Szwajcara to 468 168 dolarów."

    Ciekaw jestem jak oni to licza, wydaje mi sie ze w duzej czesci
    wlasnie na podstawie wartosci domu.
    Ale znalazlem dwa ciekawe diagramy :-)

    -zadluzenie doroslego. Najwieksze w Danii, Norwegii i Szwajcarii -
    ponad 100k$
    (co nawiasem mowiac niekoniecznie zle swiadczy - bo najwyrazniej ich
    po prostu na to stac :-)

    -zestawienie majatku osobowego, oraz osobowego i panstwowego razem
    Grecy zbankrutowali/przejedli, bo razem sa ponizej zera.
    My ... wycyckalismy panstwo do granic, czy panstwo nas ?
    Bo prywatnie mamy malo, ale dlug panstwowy niewiele mniejszy niz
    bogactwo obywateli - i razem mamy blisko zera.

    Za to Norwegowie ... razem to maja ponad 200k$. Ale Norweg osobiscie
    to ma raptem dwa razy wiecej niz Polak.
    Czy nalezy z tego wyciagnac wniosek ze kazdy Norweg jest zadowolony,
    bo mu sie nalezy od panstwa dozywotnio domek z ogrodkiem ?
    Ale jakby chcial wiekszy domek, albo z basenem, to pewnie nie
    dostanie?
    A nie, chyba nie, Norwegowie sa bogaci, maja umiarkowane "net
    financial assets of households", za to ich panstwo wyjatkowo nie jest
    zadluzone, tylko ma jakies horendalne srodki (199k$ na obywatela).
    Ropa i gaz poplacaja.
    Ciekawe czy podatki obnizyli :-)

    > Ale majątku raczej nie stanowi to, co należy do banku.

    Ale splacona czesc juz stanowi.

    > Uff... ale teraz drukują. Przecież to idealna sytuacja móc sobie
    > drukować pieniądze bez konsekwencji, gdy ciągle jest na nie popyt.
    > Naprawdę nie dostrzegasz tego?

    Po pierwsze - trzeba sie nazywac Szwajcaria, nie wystarczy miec wlasna
    walute.

    Po drugie ... czy aby na pewno takie idealne ?
    Beda tak drukowac, drukowac, wymieniac na inne waluty,
    potem te waluty p*, a franki na calym swiecie zostana.
    I przyjdzie je honorowac.
    Pozostaje wierzyc ze szwajcarscy bankierzy znaja sie na swoim fachu i
    do tego nie dopuszcza :-)

    > Poniekąd. Socjal w wielu krajach bogatszych jest nieporównywalnie lepszy
    > niż zasiłek w PL. Ich - stać. Już wiesz dlaczego?

    Ale tak z dodruku ich stac, czy z biezacych podatkow ?

    > Polak kupił całkiem sporo CHF w 2008. Przez 20 lat jeszcze wielu będzie
    > potrzebować tej waluty do spłaty kredytu.

    Jestes pewien ze to byly rzeczywiste franki, a nie jakies wirtualne ?

    > Gdzie - nie wiem, pewnie nie jest to najistotniejsze. Nowy złoty był
    > drukowany bodaj w Anglii przed denominacją. Ważne kto jest władny

    Nie o takie drukowanie mi chodzi.

    > decydować o dodrukowaniu tudzież zmniejszeniu ilości waluty w obiegu.

    No wlasnie. U nas sie pustej zlotowki nie emituje. NBP wydaje zlotowki
    w zamian za dolary, euro, inne waluty i zloto.

    Dla euro musza obowiazywac jakies podobne zasady ... a w tym momencie
    nowe euro sie znajda w obiegu jak USA zrobi nowe dolary. Albo
    Szwajcaria franki.

    > Bez przesady. Wyobraź sobie, że możemy wydrukować kilka miliardów bez
    > konsekwencji - co w tym złego?

    Taki jeden juz tak myslal. Skonczylo sie na 1000% inflacji, obaleniu
    ustroju i upadku komuny.
    "Drukowac" trzeba z duza ostroznoscia. Bardzo duza.

    I tu wlasnie jestem ciekaw kto steruje emisja euro i na jakich
    zasadach.

    > Polak-emigrant.

    bywa.

    > I zwróć uwagę, że często bezrobotny na zasiłku nie podejmie pracy, za
    > którą Polak całuje ręce bossowi.

    Ale to jest rozwiazanie na krotki czas. Z czasem zabraknie pieniedzy
    na zasilki.

    > Zyskowny dla mnie. Zrozum - na tym polega dowcip. Tanieje - zacieram
    > ręce, bo mogę kupić. Rośnie - sprzedaję z zyskiem.

    I nie bierzesz pod uwage ze moze taniec, i taniec, i taniec, i im
    wiecej kupisz, tym mniej z powrotem dostaniesz ?

    > Ty wybrałeś maj - jeden miesiąc.

    Ja wybralem maj 2008, bo wtedy byla najwieksza zmiana :-)

    > Wolę czytać tabele kursów. Nie wiem, co i kogo przerobił. Nie interesuje
    > mnie to specjalnie.

    A warto poczytac.

    > Niekoniecznie - to kwestia skali.

    A znasz powiedzenie "z rynkiem nie wygrasz" ?

    > No ja kupuję w PLN.

    Ale hurtownia kupuje w USD.

    I jak telewizor kosztowal 3000zl, tak moze potem kosztowac 5000zl.
    Na szczescie jestesmy juz na tyle dojrzalym krajem ze to tak
    blyskawicznie nie dziala.

    Ale jak im wyjdzie to zarabiaja miliony.

    Tak czy inaczej - na walutach mozna zyskac, ale mozna stracic,
    mozna zagrac malo ryzykownie, mozna bardzo ryzykownie.
    Im mniejsze ryzyko tym zazwyczaj mniejszy zysk :-)

    J.