  • Data: 2013-08-22 15:44:25
    Temat: Re: Kursowanie walutowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 22 Aug 2013 14:28:19 +0200, S napisał(a):
    > Dolary, złoto kupują. Euro też, ale z głową.

    Albo z glowa, albo "nieograniczone ilosci, byle po 1.20" :-)

    > Sporo, rośnie rezerwa w przeliczeniu na 1 mieszkańca.
    > W innym artykule czytałem, że majątek przeciętnego Szwajcara jest
    > szacowany na pół miliona $.

    Ma przecietnie tyle na koncie/ulokowane, czy to np kapital bankow
    przeliczony na obywatela ?
    Czy przecietny szwajcarski dom kosztuje 500k$, i jak sie juz go po 30
    latach splaci, to tyle majatku ma (na rodzine) ...

    > Może zapytajmy Szwajcarów, USA czy Japonię - ostatnio drukowali na
    > potęgę swoje waluty.

    Mysmy tez juz drukowali.

    > Taki był koncept na CHF. Jakoś nie widzi mi się, by spadł do 2zł/szt.

    Juz kiedys byl po 2 zl.

    > Albo USA czy Japonia. Ew. Norwegia, GB czy Szwecja. No w zasadzie każdy,
    > kto uzna dodruk za celowy i może to zrobić, bo ma swoją narodową walutę.

    I co z tym zrobi ? Rozda obywatelom zeby byli szczesliwsi ?

    Trzeba jeszcze znalezc kogos kto to kupi, a cos mi sie widzi ze wtedy
    i euro mozna "wydrukowac".

    W sumie to jakos nie moge sie doczytac zasad emisji euro.
    Euro "drukuja" w Waszyngtonie ?

    > Właśnie. Zatem mamy pole manewru. Chyba zawsze lepiej mieć wybór niż go
    > nie mieć?

    Lepiec tak rzadzic, aby nie doprowadzac do koniecznosci manewru :-)

    > No już trudno - to ja poproszę ten majątek średni w wysokości pół mln $
    > oraz pensję na poziomie 15.000zł/mc w ramach obniżenia zarobków
    > wszystkim ;-)

    Nie podniecaj sie - juz ten swiat tak urzadzony, ze przecietny
    czlowiek robi, robi, robi i g* z tego ma.
    Jakby mial za duzo, to by mu sie robic nie chcialo, i kto by smieci
    wywozil.

    Oczywiscie w ramach tego g* ma np wygodny dom, fajny samochod (nie,
    nie ferrari), egzotyczne wakacje ...

    > Ja. Wczoraj przyszedł Zenio i chciał mi sprzedać EUR po 6zł. Nie
    > kupiłem. Franio dawał po 3zł - wziąłem trochę. Dziecko przewidzi, że
    > dzięki Franiowi mam zysk, a Zenio mnie chciał naciąć.

    To jaki bedzie kurs $ w przyszly czwartek ? :-)

    > Akurat udowodniłem, że kurs EUR/PLN niewiele odbiegał w maju od EUR/USD
    > czy co tam z wymienialnych kolega podał.

    Jejku, i jeden miesiac ma byc dowodem na cokolwiek ?

    > Poczekam na pojutrze ;-)

    Pojutrze to kurs bedzie bardzo niekorzystny :-)

    Poczytaj jak Soros przerobil cala GB - a wydawalo sie ze to niemozliwe
    w takiej skali :-)

    > I nadal byłaby to mniejsza strata niż zdarza się na akcjach.

    Dlatego sie dywersyfikuje portfel :-)

    > Wiesz... im bardziej spada tym więcej kupuję. proste.

    Kiedys ci srodkow zabraknie.
    A wczesniej pewnie pomyslisz "czy ja dobrze robie" ... moze jutro
    kupic, a moze jeszcze dzis sprzedac :-)

    > Interesuje mnie ekwiwalent złotówkowy.

    > Jak tu kolega napisał - nawet 3% miesięcznie. Chętnie założę lokatę na
    > 36% rocznie i nawet gotowym zapłacić 50% podatku od zysku. Takim hojny
    > dla Rostowskiego.

    No i sie okaze ze jak telewizor kosztowal 1000$, tak nadal kosztuje
    1000$, tak zarobiles :-)

    > Nie musi być tak, że 100% oszczędności ładujesz w $ przy 3,16. Walutami
    > obracasz, nie wyzbywając się wszelakich złotówek, lokat, a nawet eur.
    > Chodzi o proporcje. Musi być Cię stać na dokupienie, przeczekanie itd.

    A inni twierdza ze prawdziwy zarobek jest dopiero na dzwigni :-)

    J.