  • Data: 2011-11-22 08:37:50
    Temat: Re: Lokata w USD - najwyzej oprocentowana
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 21 Nov 2011 18:33:10 +0000 (UTC), "Clegan"
    <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    >Grecja przecież faktycznie zbankrutowała. Czymże innym jest redukcja długów o
    >50% ?

    A czy ja kiedykolwiek twierdziłem co innego? :-)

    >Czyli obecnie nie akceptujesz przelewów ?

    Nie wiem, jaką logiką się posługujesz, ale w mojej "dowolny" to nie
    "każdy".
    Przelewy przyjmuję i akceptuję (jako spłatę długu), ale już np.
    potwierdzenia lokaty w Banku Staropolskim - nie przyjmę.

    >Pokaż mi które postanowienia umów, regulaminów czy przepisów są łamane.

    Czy inflacja to złamanie umów, regulaminów czy przepisów?
    Nie.
    Czy inflacja przynosi szkodę ludziom (uprzedzając: tak, wiem, że
    niektórzy na tym korzystają, kosztem innych)?
    Tak.

    Podobnie jest z systemem rezerwy częściowej: zmniejszenie poziomu
    obowiązkowej rezerwy powoduje generowanie nowych "pieniędzy", ale
    przecież dóbr nie przybywa - czyli skutek jest podobny jak inflacji
    wywołanej w inny sposób.

    >Pisałem: zawierane są umowy depozytów nieprawidłowych, rothbardyści domagają
    >się dotrzymywania umów depozytów prawidłowych. Podstawowa różnica między nimi
    >to właśnie pokrycie depozytu lub jego brak.

    wygląda na to, że nie czytałeś prac M.R. (np.
    http://mises.pl/pliki/upload/Murray_Rothbard-Co_rzad
    _zrobil_z_naszym_pieniadzem.pdf)
    IMHO nie ma tam nawoływania do zmiany zasady umów, a raczej do zmiany
    systemu (zahamowania tej - wg Rothbarda, z czym ja się też zgadzam -
    oszukańczej kreacji pieniądza).

    Uwaga: (za http://mises.org/resources/617) tekst został napisany w
    1963 roku, a więc jeszcze przed odejściem od "kotwicy" USD w złocie.

    Cytat:

    "Załóżmy jednak, że banki budują kartel i uzgadniają, że
    będą nawzajem realizować swoje kwity, nie domagając się wypłaty w
    złocie. Przypuśćmy następnie, że pieniądz bankowy znajduje się w
    powszechnym użyciu. Czy pozostałyby wówczas jakieś ograniczenia dla
    ekspansji banków ? Tak, pozostaje jeszcze zaufanie klientów do banków
    . W miarę jak rośnie kredyt udzielany przez banki i zwiększa się coraz
    bardziej podaż pieniądza, coraz więcej osób zaczyna się niepokoić
    malejącą rezerwą częściową. I w społeczeństwie prawdziwie wolnym
    osoby, które wiedzą o tym, że system bankowy jest niewypłacalny,
    utworzą ligi antybankowe, które będą nawoływały klientów do wycofania
    swoich pieniędzy póki czas. Takie ligi miałyby na celu sprowokowanie
    runów na banki, albo zagrożenie paniką, a to mogłoby się przyczynić do
    powstrzymania ekspansji pieniężnej."
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski