    From: "skippy" <m...@t...moon>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: OFE wg Sobolowskiego
    Date: Sat, 26 Feb 2011 00:58:22 +0100

    Użytkownik "root" <r...@v...pl>

    > Wiem że nie bawisz się akcjami tylko futami. Możesz więc odnosić wrażenie,
    > że aby zarobić musisz znaleźć większego frajera niż Ty. Trejdowanie w
    > zasadzie na tym polega. Akcje mają "nieco" inny charakter.

    root, to jest to samo.
    Różnica polega wyłącznie na fakcie istnienia lewarowania.
    To subtelna różnica, bowiem odpowiada kredytowi na zakup akcji.
    Plus szczegóły typu dywidenda, nieistotne w przypadku kredytowania akcji czy
    lewarowania futa.
    A sam kurs FW w zasadzie z punktu widzenia braku lewara jest kalką indeksu.

    Wolę lewar, niz kredyt.
    Wolę szybciej, niż wolniej (topić się:)))

    To jest to samo.

    A że do handlu akcjami są dorabiane ideologie (nie lubisz słowa, ale mi jest
    ono obojętne i wpasowuje sie w kontekst, wiec wybacz) typu "inwestowanie",
    "długoterminowe", "analiza fundamentalna", to nic nie zmienia.
    Są podobno goście, co na FX z lewarem x100 jadą pod AF, znam takiego;)))
    (pozdrawiam:)

    > Akcje ogólnie
    > rosną gdy gospodarka rośnie. Nie ma żadnych wyjątków od tej reguły. Nie ma
    > nawet szans, żeby było inaczej choćby ze względu na zasadę niemożliwości
    > stałego arbitrażu.

    OK masz rację.
    Te racje psuje drobny szczegół o którym wspomniałem, ale nie pasuje tu do
    tej koncepcji.

    Proszę bardzo:

    KGHM
    2007 = 100zł
    2009 = 20zł
    2011 = 180zł

    WIG20
    2007 = 3900
    2009 = 1200
    2011 = 2700

    Zalezności procentowe POZBAWIONE LEWARA biją w oczy.
    Oświeć mnie, jaka jest korelacja z gospodarką.

    Oświeć mnie także, proszę, dlaczego tak bardzo protestujesz aby nazywać
    inwestowanie na giełdzie "niebywale ryzykownym"