    From: "viper" <v...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Polska A.D. 2009.
    Date: Wed, 30 Dec 2009 20:41:13 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Wspaniały teks Viperze, oddający istotę problemu:
    >
    > Rocznica Balcerowicza
    > http://www.michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=1069
    >
    > "[...] Ale ten element "planu Balcerowicza" pociągnął za sobą nie tylko
    > przedstawione przed chwila skutki ekonomiczne. Miał on również następstwa
    > polityczne w postaci przetrącenia kręgosłupa zalążkowi polskiej klasy
    > średniej, która po tym uderzeniu nie może dojść do siebie aż po dzień
    > dzisiejszy. [...]".
    >
    > Dużo łatwiej jest zostać socjalistą i podłaczyć się do koryta .....
    >
    > --
> [...]
    Endriu, ten tekst jest dla mnie bardzo głupi, taka typowa miałka demagogia pana
    M... co to znaczy że klasie średniej, w domyśle geszefciarzom przetrącono
    kręgosłup... bo zmuszono do działąnia w warunkach rynkowych, bo zburzono stary
    dobry porządek rzeczy?... bo nauczono ludzi czegoś takiego jak koszt
    pieniądza?... cały cywiliozowany świat to wtedy już znał... za starych dobrych
    czasów pieniądz u nas nie miał znaczenia, służył tylko do robienia różnych
    śmiesznych geszefcików, które teraz traderzy nazywają arbitrażem.... wtedy
    znaczenie miały tylko układy i tak zwane wejścia... tak zwana prywatna
    inicjatywa niewiele miała wspólnego z gospodarką rynkową, wszwystko opierało
    się na mniejszym czy większym cwaniactwie czy jak kto woli sprycie...
    faktycznie gdyby nie balcerek te wszystkie lumpengeszefty potwałyby trochę
    dłużej... po prostu Balcerowicz wprowadził to co i tak ktoś w końcu musiałby
    zrobic, czyli wprowadził normalnośc... ja w tamtych czasach w spółdzielni
    studenckiej robiłem prace wysokościowe, jak Donald he he... sam załatwiałem
    zlecenia i robiłem kosztorysy i jak sobie przypomnę niektóre sytuacje to aż mi
    się samemu wierzyc nie chce że kiedyś były takie rzeczy możliwe... i z moimi
    kolegami ze studiów też pomstowaliśmy na Balcerowicza że nam taki cudny rynek
    spieprzył... wtedy za jeden zjazd z kubełkiem chlorokauczuku kasowałem tyle co
    mój ojciec inżynier za miesiąc... i komu to kur... przeszkadzało he he...