  • Data: 2010-01-02 19:27:42
    Temat: Re: Polska A.D. 2009.
    Od: "Anatol" <c...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hho248$8cq$1@inews.gazeta.pl...

    > Takie i inne pomysły będą pojawiały się co jakiś czas dopóki to
    > ubezpieczenie będzie przymusowe no i państwowe. Nie mogę zrozumieć
    > dlaczego
    > jest przymusowe dla tych co mają jakąś pracę a dla tych co pracy nie mają
    > nie są zarejestrowani jako bezrobotni nie jest. Czyli chodzą po polskiej
    > ziemi tacy, którzy nie są ubezpieczeni i jakoś nie słyszałem o jakiejś
    > śmierci w rynsztoku czy problemach z leczeniem. Polska sprawiedliwość
    > społeczna jakoś się trzyma i świat się nie zawalił. Czemu nie stworzyć
    > sytuacji by opłacało się być ubezpieczonym?

    Tzn ? ZUS musi mieć 140 mld PLN rocznie na obsługę bieżących emerytur -
    obecnie jest to finansowane ze składek oraz podatków (30 mld) . Dochodzi 16
    mld PLN z podatków na KRUS oraz emerytury mundurowe w ramach budzetów MON i
    MSW - w sumie ok. 8 mld PLN.
    A więc całkowita kwota rocznych wydatków to 164 mld PLN. Można zlikwidować
    przymus składek ZUS ale jednocześnie o tyle muszą wzrosnaćw wpływy z
    podatków - oczywiście to rozwiąże problem przyszłych pokoleń bo obecne
    pokolenie będzie miało obowiązek sfinansowania bieżących emerytur, bez
    żadnych praw do państwowej emerytury dla siebie.

    Anatol