    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Polska A.D. 2009.
    Date: Sat, 02 Jan 2010 20:36:57 +0100

    Anatol wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tzn ? ZUS musi mieć 140 mld PLN rocznie na obsługę bieżących emerytur -
    > obecnie jest to finansowane ze składek oraz podatków (30 mld) . Dochodzi
    > 16 mld PLN z podatków na KRUS oraz emerytury mundurowe w ramach budzetów
    > MON i MSW - w sumie ok. 8 mld PLN.
    > A więc całkowita kwota rocznych wydatków to 164 mld PLN. Można
    > zlikwidować przymus składek ZUS ale jednocześnie o tyle muszą wzrosnaćw
    > wpływy z
    > podatków - oczywiście to rozwiąże problem przyszłych pokoleń bo obecne
> [...]
    Stan docelowy, który wymarzyłem, a ścieżka dojścia do tego stanu to dwa
    osobne problemy. Nic nie mówiłem o tym by przymus znieść od przyszłego
    poniedziałku. Jeżeli chodzi do dojście do tego celu to można by znieść
    przymus ubezpieczenia dla roczników urodzonych po roku 2014. Do tego czasu
    udoskonalać doskonałe.