    From: "I.b" <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: W jak windykacja
    Date: Fri, 18 Aug 2006 16:55:00 GMT

    > kase
    > one
    >
    > Rozumiem, że życzysz sobie powrotu do PRLu... Tylko po co wówczas w ogóle
    > pieniądze, skoro nie bardzo było co za nie kupić w "wesołych" czasach.

    Za PRL-u wziecie kredytu bylo tak ciezkie jak kupno w sklepie papieru
    dupnego. Za PRL-u wziecie kredytu celowego bylo caly czas monitorowane i
    rozliczane w przypadku przekretu i pruby wyludzenia sledztwo zaczynalo sie
    od prezesa banku dlaczego nie dopelnil obowiazku kontroli pozyczanych
    pieniedzy czym narazil na strate innych obywateli! Zrozumiales czy jasniej?
    Tak dzialaj banki w cywilizowanych krajach i jakos nikt nie krzyczy o
    komunizmie a nawet panstwa te sa przedstawiane jako wzor liberalizmu...
    dlaczego [zawsze mnie to zastanawia] nie mowi sie wszystkiego w Polsce tylko
    do polowy:)

    > jest
    > szacunek
    > pozycza,
    >
    > Nie do mnie należy kreowanie polityki banku. Jeśli popełnia błędy -
    > podnosi
    > ceny, a ja zmieniam go na inny. To proste. Na zasadzie analogii nie
    > analizuję biznes-planu piekarni, bo kupuję bułki, mleczarni i tysiąca
    > innych
    > instytucji.

    A mleczarnia pozycza ci mleko? Czy sprzedaje? Czy jesli mleczarnia da ci
    linie kredytowa na zakup powiedzmy 100 000 litrow mleka miesiecznie i
    zacznie go rozcieczac bo inni nie placa i nie ma kasy na zakup pozadnego
    mleka to tez pojdziesz do tych nieplacacych, czy pretensje skierujesz do
    mleczarni?

    > Jesteś niesamowity.

    Banki w Polsce rozniez.

> [...]
    > czasami
    > to zaufanie bywa nadszarpnięte. Nie ma kredytu bez ryzyka. Ale trzeba
    > MYŚLEĆ. Znam ludzi, którzy mieli pewne dochody, a mimo to hipoteczny
    > wzięli
    > na 10 lat. Spłacili w rok i 7 miesięcy. Po co brali na 10 lat? Ano MYŚLELI
    > wkalkulowali ryzyko typu wyjątkowa sytuacja rodzinna. Weź pod uwagę, iż
    > bank
    > przewidują możliwość wcześniejszej spłaty, ostatnio pojawiło się dla KK
    > nawet skip payment, min. 5% itp. itd. Gdyby owi ludzie wzięli kredyty

    Wrozki sa zbedne bo sa analitycy... no ale widac oni maja analizowac
    zawartosc herbatki w herbatce....