    From: Andrzej Lawa <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Złoto?
    Date: Mon, 10 Jun 2013 21:58:31 +0200
    <kp4k5n$6pa$1@node1.news.atman.pl>
    <k...@4...com>

    W dniu 10.06.2013 16:18, Jarek Andrzejewski pisze:

    > podałem proporcje: na rynku pojawi się dodatkowo mniej niż 1/4
    > obecnych zasobów.

    To ogromna ilość.

    > IMHO to żaden powód po paniki.

    Och? "Złoto przestaje być bezpieczną lokatą!"
    "Banki nie ufają złotu!"

    > Zauważ jeszcze: notowania złota w "górce" wynosiły ok. $1900, a
    > obecnie są niższe o ok. 27%. Czy to spowodowało panikę? Ja jej nie
    > widzę.

    Zwykła zmiana kursu czegoś podlegającego spekulacjom to nie powód do
    paniki. Ale zobacz jak duża zmiana była bez żadnej paniki w stosunku do
    złota.

    > Dlaczego więc rzucenie części złota miałoby ją spowodować?

    Nie "rzucenie części". Przeczytaj co napisałem w całości - nie wyrywaj
    poszczególnych elementów z kontekstu.

    [ciach]

    > To mnie utwierdza w przekonaniu, że na ryzyko utraty wartości złota
    > wobez "papierków" jest nikłe.

    Siła waluty jest siła gospodarki.

    Siła złota jest siła tradycji.

    > A ja uważam, że "ogólna gospodarka" to określenie bez znaczenia z
    > punktu widzenia obywatela w 2013 roku, podobnie jak inne "agregaty" w
    > teorii ekonomii.

    Bo jesteś krótkowzroczny.

    > No i na pewno nie mam zmiaru poświęcac dobrobytu swojego i mojej
    > rodziny dla "ogólnej gospodarki". Nawet jeśli zasłużę na miano
    > "smoka", to "kupa złota" mi wynagrodzi tę niedogodność :-)

    Dobrobytu??

    Jaki dobrobyt daje ci "manie" złota?

    No, chyba że otworzysz Muzeum Złota i zaczniesz zarabiać na wycieczkach ;)

    Złoto się nie mnoży, więc jeśli tylko masz złoto, to rodziny nim nie
    nakarmisz.

    > nie. Ja Cię pytam.

    To odpowiem: jeśli mającym takie możliwości będzie zależało na
    dewaluacji złota i uda im się taka akcja skutecznie i ludzie przestaną
    wierzyć w złoto jako "bezpieczną przystań" to panika będzie jeszcze
    gorsza. Im wyższa psychologiczna tama, tym gorsza powódź po jej przełamaniu.