  • Data: 2013-06-11 22:37:58
    Temat: Re: Złoto?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.06.2013 19:20, Jarek Andrzejewski pisze:

    > Podaj paragraf, bo IMHO opierasz się na jakimś micie (nie pierwszy
    > raz, IMHO).

    Jest kilka, które można podciągnąć - chociażby 69KW oraz 137KK.
    Prywatnie nie zgadzam się z taką interpretacją, ale cóż...

    > i bawełna i złoto są nadal w użyciu.

    Tak. Ale są tylko zwykłym towarem, jak każdy inny. A nie świętym
    przedmiotem o z niebios nadanej bezwzględnej wartości ;)

    > pamiętam. Nie stoi on natomiast na przeszkodzie syntezie dolara
    > amerykańskiego, euro, złotówki, jena... więc jednak wolę złoto.

    A dlaczego nie miedź, która w ostatnim roku spadła tylko o 2,71% a nie
    13,03% jak złoto?

    > znów się mylisz. W wyrobach tego typu jest ok. 50% światowego złota.

    Źródło poproszę. Bo wg moich danych tylko jakieś 10% produkcji idzie na
    przemysł - reszta to sztabki/monety lokacyjne oraz biżuteria.

    http://oilprice.com/Metals/Gold/Gold-Mining-Boom-Inc
    reasing-Mercury-Pollution-Risk.html