    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Złoto?
    Date: Wed, 12 Jun 2013 15:59:03 +0200
    <6...@4...com>
    <kp81r6$nqo$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@4...com>

    W dniu 12.06.2013 14:29, Jarek Andrzejewski pisze:

    > Warunek: publicznie. I czy zgięcie monety jest znieważeniem,
    > niszczeniem lub uszkodzeniem godła? Jak bandera łopocze na wietrze
    > (wyginając godło) , to też karze się tego, kto jej nie umieścił w
    > sposób uniemożliwiający ten hańbiący łopot? :-)

    Łopot to jedno, ale zegnij np. tarczę herbową w godłem.

    Ale jak pisałem - to naciągane, ale swego czasu stosowane.

    > ależ własnie dlatego, że są towarem, to są wartościowe.

    Też, ALE gros ceny to nie wartość złota jako towaru tylko jego
    mitologiczna inherentna wartość jako złota.

    > Złoto ma przewagę nad bawełną, bo można je dowolnie łączyć i dzielić i
    > nie traci właściwości z upływam czasu i dlatego pewnie w skarbcach są
    > sztabki, a nie bele :-)

    Nietrwałość wymusza obrót. Obrót to ruch i namnażanie kapitału.
    Trzymanie w piwnicy to w najlepszym przypadku stagnacja.

    Swoją drogą zauważ, że taka kokaina jest z kilograma jeszcze droższa,
    odpowiednio przechowywana długo nie traci wartości, zbyt jest zawsze (a
    w przypadku złota istnieje fizyczny limit, ile można go powiesić na
    sobie ;) ) i jedynym jej problemem jest... nielegalność. Która złota też
    czasem dotyka.

    > A dolar czy złotówka nie są ani świętym darem niebios _ani_ nie mają
    > żadnej wartości jako towar choćby w najmniejszym stopniu porównywalnej
    > z ich nominałem.

    A czy ja gdzieś pisałem, że mają? Bądź uprzejmy dyskutując ze mną nie
    dyskutować ze swoimi własnymi urojeniami.

    > bo jest ponad 6000 razy cięższa w stosunku do wartości.

    No i?

    > Poza tym złoto jest nieporównywanie trwalsze.

    Ale za to miedź jest na bieżąco zużywana, to "żywy" ;) surowiec, nie
    przewartościowany i leżący odłogiem, więc ryzyka fałszerstwa zasadniczo
    nie ma.

    > Przyznaję: przeoczyłem "lokaty" i moja odpowiedź (że 50% dotyczyła
    > "błyskotek").

    Na przyszłość czytaj uważniej.