eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankibrak środków na pokrycie prowizji (ujemne saldo).Re: brak środków na pokrycie prowizji (ujemne saldo).
  • Data: 2007-11-14 14:44:45
    Temat: Re: brak środków na pokrycie prowizji (ujemne saldo).
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    swen wrote:

    >
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:fhd2aj$sh$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >> swen wrote:
    >>
    >>>> W poprz. miesiącu zapomniałem uzupełnić i dzis zauważyłem,że nie
    >>>> wystarczyło
    >>>> środków na pokrycie opłat,a zatem mam kilka zł (~3zł) na minusie.
    >>>
    >>> Dlaczego banki pobieraja kase za to, ze ktos ma rachunek i wplaca
    >>> pieniadze do banku, a bank tymi pieniedzmi obraca i na nich zarabia...
    >>> dlaczego dodatkowo za to, ze moze zarobic z pieniedzy ludzi jeszcze ich
    >>> za
    >>> to karze i chce dodatkowo wyciagac kase?
    >>> Czy ktos sensownie mi to wyjasni?
    >>
    >> Dlatego że obsługa tego kosztuje więcej niż zarobi na tych "kokosach"
    >> składowanych na koncie?
    >
    > Te "kokosy" jak piszesz, wcale bym w "" nie wsadzal...
    > Policz:
    > jeden klient ma deponowana wyplate na koncie w banku (nie wazne jakim,
    > liczymy wszystkie banki na raz jako jeden)

    Wszystko pięknie, tylko mowa o człowieku który na koncie nic nie trzyma.

    > [...]
    > Przyjme, ze sednia cena konta to 10zl/miesiac. Biorac pod uwage 20mln kont
    > daje to jak latwo policzyc 200 mln zlotych miesiecznie!!!
    > Nie uwzgledniam kosztow przelewow i calej masy innych rownie "tanich"
    > operacji...
    > Czy teraz mozesz mi wytlumaczyc sensownie dlaczego bank dodatkowo kroi
    > ludzi za to, ze ci daja mu zarobic?

    Proszę bardzo, wytłumaczę ci na 2 sposoby:

    1. od strony kosztów: bank ma na utrzymaniu armię pracowników: od panienki
    na infolinii zaczynając, przez techników, informatyków, prawników, na
    prezesie kończąc.
    Bank ma na utrzymaniu masę bankomatów (czy to swoich, czy cudzych, za
    które też w końcu płaci), oddziały (jeżeli to nieinternetowy bank) i w
    ogóle całą infrastrukturę techniczną.
    Bank także ponosi ryzyko związane z transakcjami, reklamacjami, itd... Co
    prawda przenosi to ryzyko na klienta ile się da, ale nie wszystko się da.

    2. od strony popytu: jak Liwiusz słusznie wspomniał, dlatego że są klienci
    którzy są skłonni za to zapłacić.

    p. m.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1