  • Data: 2009-04-18 11:32:23
    Temat: Re: jakie spółki na naszej giełdzie handlują samochodami?
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Joachim pisze:

    > Coś mi się wydaje, że niedługo będzie hossa dla spółek handlujących
    > nowymi samochodami.
    >
    > Spółki, które produkują samochody, lub zarabiają w jakiś sposób na
    > nowych autach pójdą mocno w górę.
    >
    > http://www.dziennik.pl/gospodarka/article362216/Rzad
    _zlupi_wlascicieli_starych_samochodow.html

    > http://podatki.onet.pl/1954448,1,0,wiadomosci.html
    >

    > Swoją drogą fajny tytuł artykułu na Onecie - taka mała manipulacja -
    > "(...)posiadacze aut, od których zapłacono akcyzę, będą mogli liczyć na
    > ulgę(...)". Czyli powinniśmy się cieszyć. Rząd da nam ulgę, by żyło się
    > lepiej :). Dostaniemy ulgę... Będzie ulga... Już mi ulżyło....
    >

    > Jak myślicie? Które spółki związane z autami warto już kupić?
    >
    > J.

    I tu mamy całą różnicę w podejściu do tematu relacji obywatel-państwo
    między cywilizowanymi krajami, a republikami bananowymi, zarządzanymi
    przez ferajnę od biegania za szmacianką z podwórka.

    W Niemczech dopłaca się posiadaczom starych aut za kupno nowych.

    U nas planuje się karać najuboższych za to że nie stać ich na nowsze
    samochody.

    Prawie to samo !

    Skoro jednak decydenci z MF raczej nie używają starszych niż 3 lata
    samochodów , więc raczej mamy to jak w banku.

    Przy okazji przeciętny mieszkaniec Niemiec ma już samochody tańsze o
    jakieś 10%, podczas gdy przeciętny Polak ma droższe o podobną kwotę, bo
    nasi sąsiedzi kupując te pojazdy u nas, powodują naturalny wzrost cen na
    naszym rynku.

    By żyło się lepiej ...

    Dziękujemy.