eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwjakie spółki na naszej giełdzie handlują samochodami? › Re: jakie spółki na naszej giełdzie handlują samochodami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: jakie spółki na naszej giełdzie handlują samochodami?
    Date: Sun, 19 Apr 2009 11:24:53 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 70
    Message-ID: <gser69$ls0$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <gsahm0$dh7$1@news.onet.pl> <gsce9c$heu$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gsekrj$6am$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: aatc207.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1240133641 22400 83.5.240.207 (19 Apr 2009
    09:34:01 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 19 Apr 2009 09:34:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
    In-Reply-To: <gsekrj$6am$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.wgpw:472669
    [ ukryj nagłówki ]

    Bartłomiej Miara pisze:
    > Witam!
    >
    > Użytkownik "Jerzy Olszewski" <j...@i...com.pl> napisał w wiadomości
    > news:gsce9c$heu$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    >> W Niemczech dopłaca się posiadaczom starych aut za kupno nowych.
    >>
    >> U nas planuje się karać najuboższych za to że nie stać ich na nowsze
    >> samochody.
    >>
    >> Prawie to samo !
    >>
    >> Skoro jednak decydenci z MF raczej nie używają starszych niż 3 lata
    >> samochodów , więc raczej mamy to jak w banku.
    >>
    >> Przy okazji przeciętny mieszkaniec Niemiec ma już samochody tańsze o
    >> jakieś 10%, podczas gdy przeciętny Polak ma droższe o podobną kwotę, bo
    >> nasi sąsiedzi kupując te pojazdy u nas, powodują naturalny wzrost cen na
    >> naszym rynku.
    >
    > OK! Ale idąc tym tropem czemu tylko 10%? Dajmy samochody tańsze o 50%,
    > Dopłacajmy do każdej plazmy 75%, czemu nie?!
    >
    > Wprowadźmy "darmowy" internet, dopłaty do dzieci, osobom bez pracy dajmy po
    > 5tyś "na rękę", o ile wtedy się będzi nam żyło lepiej...
    >
    > Bartłomiej Miara

    Zapytaj o to Panią Wysoką Komisarz do spraw równej konkurencji w Unii
    Europejskiej, która była łaskawa zamknąć polskie stocznie, czemu nie
    interweniuje w tej sprawie. Ja też jestem przeciwnikiem protekcjonizmu,
    a dopłaty do zakupu samochodów są klinicznym przykładem takiego działania.

    To co ja napisałem, to tylko dlatego , że obserwuję z uwagą ten temat od
    momentu, gdy Pawlak zapowiedział, że w Polsce również będą dopłaty do
    kupna nowych samochodów. Założyłem się z kimś wtedy , w oparciu o
    całokształt swojej wiedzy na temat mechanizmów sprawowania władzy w
    naszym kraju, że do tego nie dojdzie. Teraz bez satysfakcji konstatuje,
    że zakład wygrałem.

    Ta zapowiedz wprowadzenia podatku "ekologicznego" jest z tym
    bezpośrednio związana jako odpowiedz PO na postulat swojego szorstkiego
    koalicjanta. Ma to niby rozwiązywać ten sam problem wsparcia przemysłu
    motoryzacyjnego i jednocześnie poprawę warunków ekologicznych.

    Niestety z powodu zbyt częstych strzałów "główką" w czasie sparingów
    piłkarskich ekipa Tuska nie zauważyła, że działania rządu niemieckiego,
    aczkolwiek nielojalne w sensie zasad wspólnego rynku wobec swoich
    sąsiadów, to jednak ten cel , jakim jest zwiększenie popytu na nowe
    samochody , realizuje, bo faktycznie powoduje zwiększenie globalnych
    zasobów konsumenta na zakupy nowych samochodów.

    Tymczasem potworek wygniatany w MF przez gwiazdy PO idzie dokładnie w
    odwrotnym kierunku, to znaczy wprowadza dodatkowy podatek zmniejszający
    globalne zasoby potencjalnych konsumentów.

    Ponad to, każdy kto dziś ma kilkunastoletnie auto i myślał o zakupie
    nowego w niedalekiej przyszłości przekona się o tym na własnej skórze,
    gdy będzie chciał sprzedać je osobom mniej zamożnym (już i bez tego nie
    było to łatwe). Bo kto normalny po takich zapowiedziach będzie chciał
    kupić od niego przedmiot, który potencjalnie może być powodem nakładania
    na jego właściciela myta o wartości (w sensie ujemnego strumienia
    pieniężnego) znacznie przekraczającego jego wartość jako przedmiotu ?

    Rozwiązanie takie może co najwyżej spowodować zmniejszenie ilości
    zarejestrowanych samochodów. Najubożsi będą bowiem musieli z tego
    "luksusu" po porostu zrezygnować, by żyło się lepiej (w MF) :)



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1