  • Data: 2005-09-15 09:47:11
    Temat: Re: kredyt hipoteczny w BOŚ, ktoś się doczekał? :)
    Od: Konrad <k...@n...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    MarP napisał(a):

    > Przy okazji moge dac rade bioracym tam kredyt w CHF: umowe najlepiej
    > podpisywac krotko przed przelewem pierwszej transzy, bo zadluzenie (w CHF)
    > jest liczone na moment podpisywania umowy, po kursie z tego dnia. A
    > przeliczane jaest na PLN po kursie z dnia przelewu. A chodzi tu o roznice na
    > calej transzy (nie jakiejs malej racie), wiec roznice doslownie groszy (przy
    > spadku kursu) moga dac tysiace w PLNach.

    Zgadza się. Ale akurat w przypadku BOŚ jest to, jak ja to rozumiem, dość
    korzystnie dla kredytobiorcy i tak, bo wyjściowym kursem jest kurs kupna
    dewiz właśnie z dnia podpisania umowy. A najczęściej gdzie indziej jest
    to kurs z dnia złożenia wniosku. Czekając na decyzję banku tak sobie
    obliczam różne rzeczy i przykładowo przy założeniu, że kredyt zostaje
    uruchomiony dzień po podpisaniu umowy w moim konkretnym przypadku ew.
    straty lub zyski kursowe wyglądałyby następująco, w zależności od dnia
    hipotetycznego podpisania umowy:

    2005-09-12 -1 386,51 PLN
    2005-09-13 236,14 PLN
    2005-09-14 -1 049,95 PLN

    Kłopot w tym, że o tym, czy się straci, czy zyska, wie się dopiero
    w dniu uruchomienia kredytu :)

    Czy w BOŚ ktoś podpisal umowe w dniu uruchomienia kredytu nie narażając
    się tym samym na straty na kursie? To jest możliwe, czy zawsze trzeba
    podpisać odpowiednio (przynajmniej jeden dzień?) wcześniej?

    Inaczej mówiąc, ja rozumiem to tak, że termin uruchomienia ustalany jest
    zgodnie z umową przedwstępną zakupu nieruchomości, a termin podpisania
    umowy można sobie wybrać od momentu pozytywnego rozpatrzenia wniosku i
    przygotowania umowy przez bank do ustalonej daty uruchomienia? Tylko
    pytanie, czy do daty uruchomienia włącznie?

    Pozdrowienia,
    --
    Konrad