  • Data: 2009-10-20 13:44:05
    Temat: Re: mBank - Blokada po nieudanych transkcjach
    Od: Michal <m...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Majchrzak pisze:

    > Jakich SWOICH. Nie chcą mi oddać MOICH - w końcu to z mojego konta je
    > wzięli za transakcje które nie zostały zakończone. Jak ktoś słusznie
    > napisał - najsensowniejsze byłoby zdjąć blokady i udzielić mi kredytu
    > na tę kwotę do wyjaśnienia.

    Drogi Marcinie

    Proponuję odnieść się do regulaminu korzystania z kart debetowych- przy
    czym we wszystkich bankach będzie brzmieć podobnie, jeśli chodzi o
    blokady- jest to standardowa procedura ogranizacji płatniczych.
    Autoryzacja -> Blokada -> Rozliczenie.
    Wprowadzenie kart typu electron + brak floor limitu dla takich + blokady
    = źródłowy powód tego, że w ogóle możesz posiadać ekonto z kartą
    electron bez żadnych formalności.

    Postaw się w sytuacji sprzedawcy- on chce mieć pewność otrzymania
    pieniędzy w momencie autoryzacji (wyłączając sytuacje chargeback)- i
    organizacja płatnicza daje mu taką pewność. Bank obsługujący taką
    autoryzację chce mieć pewność, że nie będzie kredytować klienta, skoro
    klient wybrał kartę debetową a nie kredytową. Stąd instytucja blokad.
    Masz kasę- blokujemy i płacisz, nie masz- trudno, zasil konto to
    pogadamy. Z pkt widzenia sprzedawcy i banku blokady są niemalże
    koniecznością (i w rozliczeniach elektronicznych w 99% są stosowane). Z
    pkt widzenia klienta banku w większości przypadków też- mało kto pamięta
    ile ma na koncie i -bez blokad- na jeden Twój post przypadłoby 10
    narzekań, że "wpadłem w niedozwolony debet bo bank nie ogranicza mnie
    blokadami środków, no cóż, wydałam trochę, ale skąd mogłam wiedzieć, a
    teraz mam 50zł do zapłaty".

    Jasne, że Twój przypadek jest przykry i godny współczucia- jasne, że
    banki mogłyby lepiej informować klientów o procedurach albo przynajmniej
    zachęcać do zapoznania sie z materiałami... Ludzie czasem mają gorzej,
    np opisywany przypadek kogoś, kto chciał z bankomatu pobrać całą pensję
    na cały miesiąc i niestety transakcja się nie udała- blokada 7 dniowa
    całości kasy jaką miał.

    Sprawa jest prosta, możesz na przyszłość zabezpieczyć się na wiele
    sposobów (bo każdy bank postępuje tak samo i obrażenie się na mbank nic
    nie da):
    - Jeśli zwykle dysponujesz kwotą x na koncie karty debetowej, ustaw
    limit dzienny transakcji (w mbanku się spokojnie da) na x/2 żeby mieć
    pewność, że zostaną jakieś pieniądze. Sposób karkołomny i "surowy", ale
    jak na codzień nie kupuje się więcej, to chyba najskuteczniejszy. Gdybyś
    miał założony taki limit- na drugą blokadę nie pozwoliłby bank.
    - Przechowuj na ekoncie znacznie więcej niż zamierzasz wydawać- wtedy ew
    podwójne blokady lub pojedyncze niezrealizowane Cię nie zabolą tak bardzo.
    - Załóż inne rachunki i tam trzymaj nadwyżki finansowe
    - Korzystaj z karty kredytowej- wtedy blokadzie ulega limit banku a nie
    Twoje żywe pieniądze.

    Wyobraź też sobie, że wiele poważnych transakcji kartowych polega
    właśnie na zakładaniu blokad, które nie mają zamiaru się rozliczyć-
    rezerwacje hotelowe, sprawdzenie ważności karty, wypożyczanie samochodu.

    Pozdrowienia
    Michał