    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank - Blokada po nieudanych transkcjach
    Date: Wed, 21 Oct 2009 13:18:09 +0200

    On 2009-10-21 00:27, Krzysztof Halasa wrote:

    > A co to ma do rzeczy?

    Trzeba było zostawić to co z Ciebie cytowałem.
    napisałeś coś co jest zbyt daleko idącym uogólnieniem:

    > Bank ma obowiazek wyplaty odsetek ustawowych za czas
    > uniemozliwienia klientowi dysponowania swoimi pieniedzmi.

    W ogólności to jest nieprawda. Regulaminy (i o tym pisałem) zdejmują
    z banku odpowiedzialność za niemożność złożenia zlecenia, czy
    ogólnie - wykonania operacji, pozwalających złożyć dyspozycję, ergo
    dysponować swoimi pieniędzmi. *Tylko w niektórych* przypadkach jest
    inaczej.

    Zatem "to ma do rzeczy" :-)

    > Nie.
    > Nie chodzi o to czy terminal byl zepsuty, czy nie - bank zdejmuje
    > z siebie odpowiedzialnosc za to, ze klient nie mogl zaplacic i to nie
    > jest problem.
    Drugie nie - OK, ale pierwsze to się nie zgodzę: gdyby system
    bankowy był przyczyną, to owszem, ale klient tego nie może
    udowodnić, i to w żaden sposób, a jeśli nie może udowodnić, to jak
    ma od banku to wyegzekwować ?

    > Ale to zupelnie inna sprawa niz zabieranie klientowi jego pieniedzy,
    > jesli sie bankowi nie naleza (a tym jest w istocie taka blokada, bo
    > chyba nikt tu nie wierzy w to, ze ksiegowanie z jakas data cos zmienia).

    Jasne - ale polemizuj z tymi, co tak twierdzili, bo ja o tym nie
    pisałem.
    Co więcej, uważam że nieuzasadnione (a w opisywanym przypadku wydaje
    się to bezsporne) utrzymywanie blokad powinno skutkować odsetkami
    ustawowymi, a w razie strat następczych (np. niespłacona kk) również
    odszkodowaniem. I uważam też, że odsetki powinny należeć się z
    automatu, bez występowania o to: bank powinien być w każdym tego
    rodzaju przypadku zobowiązany zapłacić albo wskazać konkretne
    przyczyny, dla których nie miałby być odpowiedzialny za problemy
    klienta. Wtedy jakość usług poprawiłaby się bardzo szybko.

    A gdyby np. niezwrócenie nienależnej opłaty (nie mówię o
    jednostkowych przypadkach - bo wtedy trzeba bankowi pokazać, że coś
    sknocił) było działaniem niezgodnym z prawem, zagrożonym jakąś
    konkretną (a dotkliwą dla banku) sankcją finansową (powiedzmy w
    stylu % od przychodu - jak to jest w prawie telekomunikacyjnym), to
    banki same by pilnowały, żeby ich systemy nie "myliły" się zawsze na
    niekorzyść klienta.

    witrak()