-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.onet.pl!newsfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!new
s.neostrada.pl!not-for-mail
From: "witrak()" <w...@h...com>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: mBank - Blokada po nieudanych transkcjach
Date: Wed, 21 Oct 2009 13:18:09 +0200
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 61
Message-ID: <hbmr9c$mrj$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <a...@p...googlegroups.com>
<hbieak$2un$1@inews.gazeta.pl> <m...@i...localdomain>
<hbl5om$mue$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<m...@i...localdomain>
NNTP-Posting-Host: ggo50.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1256124524 23411 83.12.170.50 (21 Oct 2009
11:28:44 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 21 Oct 2009 11:28:44 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <m...@i...localdomain>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:506000
[ ukryj nagłówki ]On 2009-10-21 00:27, Krzysztof Halasa wrote:
> "witrak()" <w...@h...com> writes:
>
>> Zaraz, zaraz, czy aby na pewno ? We wszystkich znanych mi regulaminach
>> banki zdejmują z siebie odpowiedzialność za problemy techniczne
>> uniemożliwiające kontakt z bankiem.
>
> A co to ma do rzeczy?
>
Trzeba było zostawić to co z Ciebie cytowałem.
napisałeś coś co jest zbyt daleko idącym uogólnieniem:
> Bank ma obowiazek wyplaty odsetek ustawowych za czas
> uniemozliwienia klientowi dysponowania swoimi pieniedzmi.
W ogólności to jest nieprawda. Regulaminy (i o tym pisałem) zdejmują
z banku odpowiedzialność za niemożność złożenia zlecenia, czy
ogólnie - wykonania operacji, pozwalających złożyć dyspozycję, ergo
dysponować swoimi pieniędzmi. *Tylko w niektórych* przypadkach jest
inaczej.
Zatem "to ma do rzeczy" :-)
>> A stąd już tylko krok do
>> stwierdzenia, że zepsuty terminal - sprawa klienta, czyż nie ?
>
> Nie.
> Nie chodzi o to czy terminal byl zepsuty, czy nie - bank zdejmuje
> z siebie odpowiedzialnosc za to, ze klient nie mogl zaplacic i to nie
> jest problem.
Drugie nie - OK, ale pierwsze to się nie zgodzę: gdyby system
bankowy był przyczyną, to owszem, ale klient tego nie może
udowodnić, i to w żaden sposób, a jeśli nie może udowodnić, to jak
ma od banku to wyegzekwować ?
>
> Ale to zupelnie inna sprawa niz zabieranie klientowi jego pieniedzy,
> jesli sie bankowi nie naleza (a tym jest w istocie taka blokada, bo
> chyba nikt tu nie wierzy w to, ze ksiegowanie z jakas data cos zmienia).
Jasne - ale polemizuj z tymi, co tak twierdzili, bo ja o tym nie
pisałem.
Co więcej, uważam że nieuzasadnione (a w opisywanym przypadku wydaje
się to bezsporne) utrzymywanie blokad powinno skutkować odsetkami
ustawowymi, a w razie strat następczych (np. niespłacona kk) również
odszkodowaniem. I uważam też, że odsetki powinny należeć się z
automatu, bez występowania o to: bank powinien być w każdym tego
rodzaju przypadku zobowiązany zapłacić albo wskazać konkretne
przyczyny, dla których nie miałby być odpowiedzialny za problemy
klienta. Wtedy jakość usług poprawiłaby się bardzo szybko.
A gdyby np. niezwrócenie nienależnej opłaty (nie mówię o
jednostkowych przypadkach - bo wtedy trzeba bankowi pokazać, że coś
sknocił) było działaniem niezgodnym z prawem, zagrożonym jakąś
konkretną (a dotkliwą dla banku) sankcją finansową (powiedzmy w
stylu % od przychodu - jak to jest w prawie telekomunikacyjnym), to
banki same by pilnowały, żeby ich systemy nie "myliły" się zawsze na
niekorzyść klienta.
witrak()
Następne wpisy z tego wątku
- 21.10.09 16:00 Slavekk
- 21.10.09 16:25 Slavekk
- 21.10.09 18:00 Krzysztof Halasa
- 21.10.09 18:12 Chris
- 21.10.09 18:37 otrov
- 21.10.09 19:53 Slavekk
- 21.10.09 19:59 Slavekk
- 21.10.09 20:02 Krzysztof Halasa
- 21.10.09 21:31 Chris
- 22.10.09 07:20 otrov
- 22.10.09 08:45 Marcin Majchrzak
- 22.10.09 11:42 witrak()
- 23.10.09 21:53 Krzysztof Halasa
- 24.10.09 07:55 witrak()
- 25.10.09 18:47 Krzysztof Halasa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Promocje w żubrze - i reklamacje.
- Kantor spolecznosciowy w banku
- Rozładowanie karty wirtualnej w mBanku i stan salda rachunku
- Oszustwa z Blikiem
- scam na bankomat?
- Płatności pasywną obraczką NFC
- a to mi lotto
- pokolenie Z
- złoty słaby
- Okresowa weryfikacja klienta w mBanku
- stopa depozytowa
- Masz konto w Alior Bank? Eksperci ostrzegają
- OT Chleba naszego powszedniego...
- Dają gdzieś więcej niż 3,5%?
- Ekspert Zdalnej Obsługi Klienta Zamożnego
Najnowsze wątki
- 2024-06-26 Promocje w żubrze - i reklamacje.
- 2024-06-26 Kantor spolecznosciowy w banku
- 2024-06-24 Rozładowanie karty wirtualnej w mBanku i stan salda rachunku
- 2024-06-21 Oszustwa z Blikiem
- 2024-06-20 scam na bankomat?
- 2024-06-19 Płatności pasywną obraczką NFC
- 2024-06-18 a to mi lotto
- 2024-06-17 pokolenie Z
- 2024-06-13 złoty słaby
- 2024-06-11 Okresowa weryfikacja klienta w mBanku
- 2024-06-10 stopa depozytowa
- 2024-06-06 Masz konto w Alior Bank? Eksperci ostrzegają
- 2024-06-05 OT Chleba naszego powszedniego...
- 2024-06-02 Dają gdzieś więcej niż 3,5%?
- 2024-05-27 Ekspert Zdalnej Obsługi Klienta Zamożnego