  • Data: 2010-06-28 12:30:40
    Temat: Re: mBank żondzi
    Od: Robert Kois <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 12:39:40 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Wg Twojej interpretacji nie pozwala.

    Znaczy wiesz lepiej niż ja co chciałem powiedzieć.

    > Owszem, omawiamy kilka spraw:
    > a) czemu mBank nie daje dobrego csv

    Ja o tym nie rozmawiam, mnie to zwisa, mam w mbanku 6 groszy.

    > b) czy eliksir ma psuć pola czy nie

    Elixir NIE PSUJE! Przyjmij to w końcu do wiadomości. Tak samo jak FTP nie
    psuje przesyłanych plików.

    > No więc Tobie moja wersja nie szkodzi. MI moja wersja daje bonusy.

    Ale moja jest aktualną z dokładnością do tego, że przesyłane są nadmiarowe
    rzeczy. Ciekawe, że jakoś nie płaczesz by wymagane było podanie wszystkich
    danych przy definiowaniu przelewu. Wpisujesz przy robieniu przelewu
    wszystkie dane adresowe odbiorcy?

    > z protokołem transmisji danych pomiędzy bazami, który to protokół mógłby
    > być lepiej zaprojektowany.

    O widze, że przeszedłeś z beznadziejnie zaprojektowany na mógłby być lepiej
    zaprojektowany. I tu się z tobą zgadzam. Mógłby ale nie jest. W czasach gdy
    go projektowano nie widziano potrzeby takiego rozdzielania danych.
    Aktualnie koszt sensownych zmian mógłby być spory. Podejrzewam, ze pomysły
    na zmianę są.

    > Obecny parser mBanku jakoś działa i jakoś się napisał. Więc chyba mBank
    > uznał że warto.

    Ale to nadal nie jest bezkosztowo.

    > Przecież nie mówię: ,,Zmusić wszystkich do parsera'', tylko ,,dać taką
    > możliwość''. Kto chce, skorzysta. Dla niekorzystających nie generuje to
    > żadnych kosztów. Dla korzystających daje możliwości.

    Ale przecież taka możliwość jest, czyli podział na 4 linie. Kto chce to z
    tego korzysta.

    > Pokaż zalety z wersji ,,nie działa wcale''.

    Nie generuje błedów, klient musi sobie tego sam pilnować i to jego problem
    a nie banku.

    > A teraz nie pozwie?

    A masz jakieś gwarancje poprawności? Zrozum, jeżeli chcesz wprowadzać
    system całościowo to musi być wyspecyfikowany do najdrobniejszych
    szczegółów. Bo potem każda poprawka specyfikacji wymaga poprawek w dużej
    ilości systemów.

    > A teraz nie masz? Przecie ograniczenie pól już istnieje.

    No jest, do 140 znaków.

    > No i niech takie zostanie, skoro się boisz pozwów.

    Ja się nie boję. Pokazuję ci pewne mozliwe przyczyny i ograniczenia.

    > Mamy. Nie moja wina, że zaprojektowano eliksir z ciasnymi ograniczeniami.

    No ja nadal mam nadzieję, że pokażesz świetny projekt nie mający wad i
    mieszczący się w aktualnej specyfikacji i rozmiarach komunikatów. Sensowny
    projekt.

    > I kosztuje.

    Jak wszystko, co nie zmienia faktu, że i to i to to protezy, ale koszty
    mniejsze niż przeprojektowanie i wdrożenie od nowa.

    > Nic, najlepiej jakby eliksir przesyłał dane tak zmiksowane, żeby w ogóle
    > ich rozpakowanie trwało miesiąc i wymagało pracy sztabu osób. AMEN.
    > Dla mnie EOT.

    No skoro się unosisz.

    > I nadal nie musi mieć. Może być tylko wygodą dla Tristana i podobnych.

    Ale to już masz. Wystarczy, że wymusisz na mbanku podział pola na 4 linie w
    cvsie. Polecisz najprostszym rozwiązaniem czyli 2 linie na nazwę, 2 na
    adres.

    > Niech se stwierdza. Zresztą zupełnie nie widzę związku z moim podziałem
    > danych a tą wiedzą.

    Jednym prostym zapytaniem analityk dostanie dane o wszystkich przelewach
    które do tego banku wysłałeś. Ale zostawmy to bo to inna kwestia.

    > Pomijając konieczność płacenia przez klientów banków,

    Było mówić, ze chcesz wszystko za darmochę.

    > to jak to ma działać?
    > Może działać tylko, jak będzie miało już gotowe dane, więc
    > właśnie wtedy, gdy będzie wg mojej wersji. A wtedy wystarczy mi arkusz.

    Zapytaj twórców, napisali pewnie mniej lub bardziej skomplikowanego
    parsera. Zresztą wersja Lite jest za darmo a "Przeglądanie transakcji -
    filtry podstawowe" ma. Sprawdź.

    --
    Kojer