  • Data: 2010-06-28 12:39:02
    Temat: Re: mBank żondzi
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pewnie jest, mysle ze wiecej niz jeden. Ale to nie ma nic wspolnego
    > z Eliksirem, oprocz tego, ze akurat (byc moze) godziny sie pokrywaja.

    Ale to nie ma związku. Uprościłem sformułowanie, bo nie o to chodzi. W
    pełnej jasności wypowiedzi brzmi to tak:

    Robert: Przelewy powinny iść natychmiastowo i pewnie niedługo tak będzie.

    Ja: Nie jestem przekonany, bo nawet w ramach tak ściśle ze sobą
    związanych banków jak mBank i Multibank nie idą natychmiastowo, tylko w
    terminach pokrywających się z eliksirem.

    Podejrzewam, że formalnie te przelewy są jako przelewy zewnętrzne i
    rozpakowują się przy przetwarzaniu eliksiru, nawet jak nie idą w KIR.

    > Przeciwnie, wlasnie transakcyjnosc ma scisly zwiazek z tematem. Nie ma
    > zadnego "rozliczania prowizji" ani wzajemnej weryfikacji, kazdy przelew
    > to transakcja, ktora jest wykonywana "atomowo",

    Atomowość nie ma związku. Przelew w ramach mBanku też jest transakcją
    atomową.

    > bez zadnej weryfikacji,
    > tylko na podstawie zawartosci informacji Elixir oraz bazy danych banku
    > (jednego).

    Nie wierzę, że mBank przyjmie dowolną informację i na jej podstawie mi
    zwiększy stan konta. Przecież te numerki na koncie odpowiadają stanowi
    finansowemu ,,sejfu'' banku. Rozliczenie musi być przeprowadzone tak,
    żeby banki między sobą rozliczyły stany posiadania (przesłały sobie
    ,,sztabki złota''). Np.

    Ja sobie to skrótowo wyobrażam tak:

    Robimy rozliczenie, sesja 1:
    Multi do mBanku => 1 miliard
    mBank do multi ==> 0,5 miliarda
    Wysyłamy ciężarówkę z 0,5 miliarda pomiędzy sejfami.

    > Prawda. Prowizje dla KIR to zupelnie inna sprawa, obciazaja zupelnie
    > inne konto i to cos takiego, jak np. MIF przy transakcjach karcianych.

    No ale muszą być rozliczane. Od czegoś ten KIR jest.

    > Jasne, ale to zupelnie niezalezne sprawa, ma z tym jeszcze mniej
    > wspolnego niz prowizje dla KIR. Bank po prostu musi pilnowac srodkow na
    > rachunku w NBP (i innych) i tyle. Sam pojedynczy przelew zlecony przez
    > Kowalskiego na rzecz Nowaka nie ma tu nic do rzeczy.

    No o ile idzie w ramach 1 banku. O ile idzie pomiędzy bankami, to
    zawartości tychże sejfów się różnią.

    > Ale jakie chcesz wprowadzic te ograniczenia, konkretnie? Bo w tej chwili
    > sa dosc konkretne.

    A to już kwestia o czym rozmawiamy. Czy:

    a) Jak powinien wyglądać idealny system?

    czy:

    b) jak zmodyfikować obecny?

    czy

    c) jak nałożyć łatę na obecny, żeby był w 100% kompatybilny

    Opierając się na danych Roberta, wersję (c) już podałem. Pozostawia ona
    obecne ograniczenia więc nie ma o czym gadać. Wersja (b) nie wiem jak ma
    wyglądać, bo nie znam niuansów technologicznych i na ile można mieszać.
    Więc nie odpowiem. W wersji (a) oczywiście ograniczenia powinny być
    podyktowane techniką, czyli faktycznie słanie 80PiB w każdym polu
    niekoniecznie musi być dopuszczone i wydaje mi się, że wartości rozsądne
    to maks 1000 znaków na pole. Ale nawet jak będzie 5000 to myślę, że się
    nie zawali.

    > Kontynuujac analogie z listami, to tak jakbys chcial wprowadzic dla
    > adresata i nadawcy pola na "imie", "nazwisko", "ulice", "numer domu",
    > "numer lokalu" itd. Owszem, kod pocztowy moze byc wyodrebniony, bo
    > wystepuje zawsze (podobnie jak np. numer rozliczeniowy albo numer
    > konta). Ale inne rzeczy? Chcialbys miec takie "okienka" na kopercie?

    Nierzadko są.

    Nie chciałbym, bo nie wypisuję adresów ręcznie, tylko drukuję na listach
    i wkładam w kopertę z okienkiem, ale nadal nie widzę problemu. Jeśli
    pijesz do ,,ojejku, nazwa firmy mi nie pasuje'' to przecie podałem
    format uniwersalniejszy:

    Nazwisko lub nazwa (linijka 1)
    Imię lub nazwa (linijka 2)
    Ulica
    kod i miasto

    Choć to i tak sztywny format, wpasowywany w sztywne istniejące ramy
    (wersja c), bo jakby zrobić zwykły protokół tekstowy bez cudowania od
    zera, to nie ma problemu, żeby wewnątrz te pola wręcz nazywać i dać
    więcej możliwości do przesłania.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    W dniu 2010-06-28 13:58, MacGregor pisze:
    > Ciach....
    >

    > Widz?, ?e rozp?ta?a si? niez?a dyskusja dotykaj?ca poniek?d rzeczy o kt?rych
    > mam pewne poj?cie ;-).

    http://www.grzegorz.net/oe/config.php

    Jakbyś mógł naprawić konfigurację czytnika, bo krzaczki widzę :(

    --
    Przemysław Adam Śmiejek