  • Data: 2005-05-21 16:46:36
    Temat: Re: [press] "Rzeczpospolita" - ranking kart kredytowych
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:
    > a to jest dobre pytanie dla banków, dlaczego nie oferują czegoś co
    > będzie użyteczne przyciągając swoją ofertą klientów, którzy mogą
    > wybierać co jest dla nich bardziej korzystne.

    Bo to kosztuje, a jest oplacalne dopiero przy wiekszej bazie klientow?
    Bo nie we wszystkich miastach mozesz to samo zaoferowac itp.
    Z drugiej strony - jak ktos chce to umie i moze. Dlatego zrezygnowalem z KK
    MultiBanku. Co z tego, ze ma super obsluge via net, jak nic soba wiecej nie
    reprezxentuje? :)

    > Jeżeli mogę dostać kartę kredytową w kilkunastu instytucjach to
    > wybiorę tą, która zaoferuje mi najbardziej korzystne warunki.
    > Może jeszcze jest za mała konkurencja. Bo narazie to mamy rynek
    > banków a nie klientów.

    Klienci tez niezbyt ruchawi sa. Gdyby sami przeszli z Citibanku do
    konkurencji - zaraz by sie zaczela wojna na oferty.

    > Nie widzę problemu w umieszczeniu w rankingu zestawienia co jeszcze
    > daje nam karta kredytowa.
    > Tak nawiasem mówiąc, to zadaje się, że miałbyś z tego niezły artykuł.

    O nie :) Ja sie za to nie biore, to dzialka Karola ;)

    > Dyskusja toczyła się dlaczego ranking jest do bani.

    No ale nigdy nie zadowolisz wszystkich...

    > Ależ te dodatkowe rzeczy stanowią poważną ofertę oprócz samego faktu
    > otrzymania karty kredytowej.
    > Może jeszcze nie u nas, gdzie banki ustawiają rynek pod siebie, bo nie
    > ma konkurencji.

    Jakas tam jest... Sa problemy zewnetrzne, na ktore banki nie maja wplywu.

    > Zobacz co się w ostatnich dniach stało z cenami biletów lotniczych.
    > Dla mnie kuriozalną sprawą jest, że w ogóle jest jakaś opłata za
    > wydanie karty kredytowej.
    > To bank powinien zapłacić / zaoferować coś / mi, żeby mnie przekonać
    > do używania jego karty kredytowej.

    Ale zauwaz, ze koszt wyprodukowania, dystrybucji i obslugi karty stanowi
    pewien koszt. Dlatego nie wszystkim ,a niektorym - tak masz w BPHu na
    przyklad. Masz karte za free - jak bedziesz wartosiwoym klientem. My wciaz
    jestesmy biednym spoleczenstwem. duzo jest w systemie zlych kredytow i
    bankom tez tak latwo nie jest. Bo zauzwaz - gdyby to bylo takie proste - juz
    dawno ktos by chcial odebrac rynek Citkowi, a nie wykorzystyeac swoja baze
    klientow (PKO BP).

    > Jeżeli ktoś bierze kartę z myślą o korzystaniu z niej jak z kredytu,
    > to ten ranking może mu się do czegoś przydać.
    > Natomiast nie do tego używa się kart kredytowych.

    No jak to nie. Na zachodzie przeciez wiekszosc ludzi zaciaga kredyt na KK?

    > Karta jest narzędziem do wydawania twoich własnych pieniedzy (raz
    > musisz je wyłożyć wcześniej, raz później).
    > Bank mi łaski nie robi, że pozwala mi wydawać moją własną kasę.
    > Pytanie co mi zaoferuje, żebym chciał to robić właśnie za pomocą jego
    > karty, a nie innej instytucji.

    Nooo przy KK wydajesz banku kase najpierw, wiec tak nie jest jak mowisz.

    Zadbaj o swoje pieniądze!