  • Data: 2005-05-21 15:58:03
    Temat: Re: [press] "Rzeczpospolita" - ranking kart kredytowych
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    > witek <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:
    >

    > A jak to wypunktujesz - zwlaszcza dla mieszkancow miast, w ktorych z
    > tych znizek czlowiek w ogole nie skorzysta?

    a to jest dobre pytanie dla banków, dlaczego nie oferują czegoś co
    będzie użyteczne przyciągając swoją ofertą klientów, którzy mogą
    wybierać co jest dla nich bardziej korzystne.
    Jeżeli mogę dostać kartę kredytową w kilkunastu instytucjach to wybiorę
    tą, która zaoferuje mi najbardziej korzystne warunki.
    Może jeszcze jest za mała konkurencja. Bo narazie to mamy rynek banków a
    nie klientów.
    Nie widzę problemu w umieszczeniu w rankingu zestawienia co jeszcze
    daje nam karta kredytowa.
    Tak nawiasem mówiąc, to zadaje się, że miałbyś z tego niezły artykuł.

    > Nie - dyskusja zeszla na poziom - do czergo sluzy karta kredytowa i
    > dlaczego jest zla ;)

    Nie.
    Dyskusja toczyła się dlaczego ranking jest do bani.

    > Dlaczego? Wszystko inne to rzeczy dodatkowe, ktore maja wplywa na wybor
    > karty wsrod _swiadomych_ uzytkownikow.

    Ależ te dodatkowe rzeczy stanowią poważną ofertę oprócz samego faktu
    otrzymania karty kredytowej.
    Może jeszcze nie u nas, gdzie banki ustawiają rynek pod siebie, bo nie
    ma konkurencji.
    Zobacz co się w ostatnich dniach stało z cenami biletów lotniczych.
    Dla mnie kuriozalną sprawą jest, że w ogóle jest jakaś opłata za wydanie
    karty kredytowej.
    To bank powinien zapłacić / zaoferować coś / mi, żeby mnie przekonać do
    używania jego karty kredytowej.

    Przeciez kto bierze kredyt na KK
    > to powinien czym predzej uciec do INGa czy Invest Banku - a tego nie
    > robi - bo pewnie nie zna oferty itp.
    Jeżeli ktoś bierze kartę z myślą o korzystaniu z niej jak z kredytu, to
    ten ranking może mu się do czegoś przydać.
    Natomiast nie do tego używa się kart kredytowych.

    > Reszta to czynniki miekkie - dla jednego istotne, dla drugiego bez
    > znaczenia.
    > Jakbym bral kredyt na karcie - w zyciu nie robilbym tego na kartach,
    > ktore mam w portfelu ;)

    No więc właśnie.
    Karta jest narzędziem do wydawania twoich własnych pieniedzy (raz musisz
    je wyłożyć wcześniej, raz później).
    Bank mi łaski nie robi, że pozwala mi wydawać moją własną kasę.
    Pytanie co mi zaoferuje, żebym chciał to robić właśnie za pomocą jego
    karty, a nie innej instytucji.