  • Data: 2023-11-08 21:02:20
    Temat: Re: promy Batory
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 8 Nov 2023 17:27:18 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Gdybyśmy my faktycznie byli uzależnieni od Rosji, to może i byłby sens.

    Na zalewie byliśmy uzależnieni.

    > Ale mamy masę portów. No i chyba nie mamy aż takiego niedoboru
    > możliwości przeładunkowych, by uruchamiać na siłę Elbląg. Jeśli

    Dokładnie. Szczególnie ze cos tego Elbląga nie potrafią uruchomic,
    sam Zalew płyciutki, ma być pogłębiany tor do przekopu - co oznacza
    kolejne wydatki na okrągło ...

    > faktycznie nam było trzeba nowego portu, to na mój "chłopski" rozum
    > lepiej było zainwestować w te z otwartego morza. Kołobrzeg, Łeba,
    > Władysławowo - tak z głowy. Czemu na siłę Elbląg?

    Bo sie Prezesowi spodobało. Nie będzie Rusek pluł nam w twarz.

    Ĺťeglarzom sie chyba bardzo podoba ... no ale 2 mld.

    Transportowo ... poczekamy, zobaczymy.
    Moze sie rozwinie, choc sensu w tym chyba mało.

    Kiedys dawniej, to w Elblągu jakies turbiny do elektrowni robiono,
    i tu widzę sens, bo jednak znacznie wygodniej sie taki gabaryt barką
    wywozi na eksport.

    Teraz sie to nazywa GE Power, ale czy cos jeszcze produkują.
    No i jakis Elzam-Zamech jest, i niby tez jakies duze rzeczy robi ...
    ale czy nie głównie na kraj?

    J.