eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankireklamacja w Inteligo - długieRe: reklamacja w Inteligo - długie
  • Data: 2007-03-18 22:06:51
    Temat: Re: reklamacja w Inteligo - długie
    Od: Karolina Godyń <k...@a...spamnie.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 18 Mar 2007 14:05:47 -0700, p...@w...pl wrote:


    >
    >To chyba znaczy, że Visie zupełnie nie przeszkadzał zły adres w
    >transakcji.
    >Na razie spróbuję jeszcze z arbitrem bankowym. Najwyżej stracę te
    >kolejne 50 zł wpisowego.
    >

    http://www.kartyonline.pl/ppr.php?id=5

    Zasadą przyjętą w ramach Unii Europejskiej jest kwotowe ograniczenie
    odpowiedzialności posiadacza karty za transakcje oszukańcze do
    równowartości w walucie krajowej kwoty 150 EURO. Ograniczenie to
    wynika w prawie unijnym z Zalecenia Komisji Europejskiej 97/489/EC w
    sprawie transakcji dokonywanych przy użyciu elektronicznych
    instrumentów płatniczych, w szczególności stosunków pomiędzy wydawcą a
    posiadaczem. Niezależnie więc od tego, kto i kiedy dokonał transakcji,
    przed zgłoszeniem utraty karty posiadacz odpowiada tylko do kwoty 150
    EURO. Po zgłoszeniu natomiast - co do zasady - nie ponosi żadnej
    odpowiedzialności Zaleceniu temu w prawie polskim odpowiada ustawa z
    dnia 5 lipca 2002 r. o elektronicznych instrumentach płatniczych.


    Z tego wynika, że jeśli wogóle to nie 1500 a 150euro*03,85zł czyli
    jakieś 600 zł, ponad połowę mniej niż chcieli.

    --
    Kajka GG:2182391

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1