  • Data: 2009-05-22 18:04:25
    Temat: Re: sukces OFE
    Od: Michał <r...@x...cy> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer pisze:
    > No i jak tu z Tobą dyskutować, skoro sam się obrażasz. Chciałeś, żebym
    > Ci przedstawił Twoje uproszczenia, to Ci je przedstawiłem.

    To co nazywasz uproszczeniami, będzie i jest to nieuniknione. Bo dla
    symulacji coś założyć trzeba. System socjalny premiuje nieróbstwo (pod
    różnymi pięknymi pozorami) a wolnorynkowy pracę, więc może okaże się, że
    40 lat było w rzeczywistości okresem zaniżonym, bo życie się wydłuża i
    ludzie sami będą decydować. Cokolwiek bym założył mogły by się pojawić
    zarzuty, że jest to zbyt optymistyczne jak było ze stopą wzrostu aż
    doszliśmy do skrajności i spadku wartości.

    > A Ty od razu mentalności i czarodziejskiego kapelusza szukasz.

    No to może wysil się i wskaż cudowne możliwości jakimi to obecny system
    będzie za 40 lat wypłacał te same świadczenia co teraz. Demografia i
    rachunek ekonomiczny wskazuje jednak nieubłaganie, że tego się po prostu
    nie da zrobić, więc TY UPRASZASZ WYMAGANIA żądając bym w symulacji
    wykazał, że emerytury kapitałowe, będą co najmniej tak samo albo i
    lepsze od obecnych. Wskazałem, że może tak być i to starczy, bo
    uzyskanie emerytury kapitałowej będzie kwestią indywidualną.

    Teraz Ty wykaż, że w ogóle masz pojęcie o tym i wykaż, że emerytury
    socjalne mogą na stałych warunkach!

    98&feature=related
    > Znaczy co? Pokazujesz, że wolny rynek jest be?

    Myślenie boli? Wolny rynek... sterowany przez FED pompujący prawie
    darmowy pieniądz?

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl