  • Data: 2009-09-02 13:22:42
    Temat: Re: ujemne oprocentowanie depozytow (Szwecja)
    Od: marco <u...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    Valdi.Pavlack pisze:
    > "marco" news:h7l4lh$t6n$1@opal.icpnet.pl

    > IMHO Polska miała (co potwierdzali nawet różnej maści eksperci z Europy czy
    > USA) zanim wprowadzili kretyńskie gimnazja.

    Nie wypowiadam się jak to wygląda po reformie edukacji. Nie mój etap,
    dzieci nie mam więc nie mam porównania. Ale zgadzam się, że przynajmniej
    dotychczas na polu edukacji do poziomu ukończonej szkoły średniej nie
    mieliśmy się czego wstydzić. Gorzej, że przez lata nie dorobiliśmy się
    żadnego liczącego się uniwersytetu, ale to już inny problem.

    > Ale chyba naiwnym nie jest oczekiwanie, że w kraju, który 20 lat temu obalił
    > chory ustrój wszystkim ludziom będzie się żyło dobrze a nie tylko wybranej
    > garści "rasy panów" i ich rodzinom.

    Ależ jest naiwny. Tak samo w wychwalanej gdzieś wcześniej w wątku
    francji pochodzenie i ukończona pewna szkoła daje zdecydowanie większe
    szanse na "sukces". Bajki, że będzie po równo, egalitarnie i
    sprawiedliwie to serwowali w okolicach rewolucji kulturalnej.

    > Dysproporcje bogaci - biedni w PL są ogromne i to normalną rzeczą nie jest,
    > w kraju, który jest członkiem Socjalistycznych Republik Europejskich.

    Mniejsze to może są oficjalnie w krajach skandynawskich. Bo większość
    bogatych jest oficjalnie rezydentami gdzie indziej, co nie dziwi biorąc
    pod uwagę ich podatki. Na czym opierasz tą tezę i co generalnie
    rozumiesz przez dysproporcje?

    --
    MP