  • Data: 2009-09-02 15:24:44
    Temat: Re: ujemne oprocentowanie depozytow (Szwecja)
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    marco pisze:
    > Ale to jest kwestia społecznego postrzegania określonego pułapu dochodów
    > i niestety pewnej mentalności zakorzenionej w naszym kraju

    Dla mnie człowiek z klasy średniej to taki którego stać na nowe auto,
    własne, dobrze wyposażone (40 calowy LCD to standard, a nie luksus)
    mieszkanie (przez mieszkanie nie mam na myśli 30 metrowego "apartamentu"
    na Tarchominie, który w kredycie na 35 lat kosztuje 1/2 miesięcznego
    dochodu), zagraniczne wakacje, markowe ubrania, jakieś towary z gatunku
    luksusowych (perfumy, galanteria i dodatki, zegarki itp.).

    W Polsce taka osoba to bogacz.

    Średnie zarobki w Polsce to trochę ponad 2 tyś netto miesięcznie. A to
    jest jakieś 400 Euro. Z czym do ludzi ?

    > Widocznie znasz bardzo ciekawą średnią emeryta w starej unii. Oczywiście
    > jest w stanie - pod warunkiem, że przez przynajmniej pół życia
    > samodzielnie oszczędzał dodatkowo na swoją przyszłą emeryturę. I wiesz w
    > Polsce też masz taką możliwość, a każdy kto myśli, że z obowiązkowych
    > składek za 50 lat będzie żyć na poziomie wakacji zagranicznych i
    > samochodu średniej klasy zmienianego co kilka lat jest przepraszam za
    > brutalność idiotą.

    Znam realia w Holandii. I znam właśnie takich emerytów.

    > Jeśli wierzysz, że jest to kwota za którą da się żyć w mieście w europie
    > zachodniej, jeździć na zagraniczne wakacje i kupować nowego Volkswagena
    > za 20 tysięcy euro to szczerze gratuluje umiejętności oszczędzania i
    > racjonalnego gospodarowania środkami.

    Trzeba mieć z czego oszczędzać. Jeżeli w Polsce średnia miesięczna
    pensja to 400-500 Euro (w zależności od kursów) to nie ma z czego
    oszczędzać.

    W Polsce ile wynosi średnia emerytura ? 200 ? 300 ? Euro brutto ? Jak to
    się ma do tych 1282 ? A ceny mamy DOKŁADNIE takie same.

    --
    Mithos