  • Data: 2009-09-02 15:17:31
    Temat: Re: ujemne oprocentowanie depozytow (Szwecja)
    Od: marco <u...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    Mithos pisze:

    > Klasa średnia jest nieliczna i w Polsce zaliczana jest do ludzi bogatych
    > (stąd cudzysłów w pierwszym akapicie), bo u nas jak kogoś stać na nowego
    > VW Passat'a i własny dom to już jest bogaczem.

    Ale to jest kwestia społecznego postrzegania określonego pułapu dochodów
    i niestety pewnej mentalności zakorzenionej w naszym kraju

    > W starej UE nawet
    > przeciętnego emeryta stać na nowego VW Golf'a i wakacje poza granicami
    > kraju.

    Widocznie znasz bardzo ciekawą średnią emeryta w starej unii. Oczywiście
    jest w stanie - pod warunkiem, że przez przynajmniej pół życia
    samodzielnie oszczędzał dodatkowo na swoją przyszłą emeryturę. I wiesz w
    Polsce też masz taką możliwość, a każdy kto myśli, że z obowiązkowych
    składek za 50 lat będzie żyć na poziomie wakacji zagranicznych i
    samochodu średniej klasy zmienianego co kilka lat jest przepraszam za
    brutalność idiotą.

    Żeby jeszcze zilustrować, aż pokusiłem się o odszukanie kilku danych
    źródłowych (za 2007 rok).
    Francja:
    średnia emerytura brutto:
    1282 euro

    Jeśli wierzysz, że jest to kwota za którą da się żyć w mieście w europie
    zachodniej, jeździć na zagraniczne wakacje i kupować nowego Volkswagena
    za 20 tysięcy euro to szczerze gratuluje umiejętności oszczędzania i
    racjonalnego gospodarowania środkami.

    --
    MP