  • Data: 2009-12-19 23:36:56
    Temat: Re: wybor konta osobistego
    Od: rafal <r...@n...none> szukaj wiadomości tego autora

    pmlb wrote:

    > Nie o to biega!~Ja chetnie daje jesli moge na roznego rodzaju akcjie
    > charytatywne w mojej okolicy, znaja mnie i wiedza, ze nigdy nie poskapie
    > jak mam. Wiem do kogo to idzie (z adresu). I jak trzeba popracowac
    > charytatywnie tez sie nie wzbraniam.

    Wszystko pięknie, ale zrozum, że piszesz nie na temat.
    Sprawa jest prosta i oczywista - proszę bez zbędnego rozwodzenia się na
    tematy pobocze - Twoja działalność charytatywna (jakkolwiek chwalebna)
    nie ma tu nic do rzeczy:
    Czy ewentualna opłata 3 lub 4 złote miesięcznie (lub równowartość w
    częściach funta) to słona opłata czy nie.
    Napisałeś że słona, ja tak nie uważam!

    > Bankowi - NIGDY! Czy bank podaruje ci zlotowke? Nigdy!

    Czyżby? Patrz, a rok temu pewien bank kilkudziesięciu tysiącom klientów
    podarował właśnie po 100 zł, taki miał kaprys! :-)

    > Policz:
    > srednio konto kosztuje w Polsce ok 10zl (przyjmuje srednia za
    > prowadzenie rachunku)

    No ja raczej skłaniałbym się ku przyjęciu niższej średniej. Jeśli
    człowiek jest na tyle rozgarnięty, że w ogóle zauważa opłaty to bez
    problemu dobierze sobie tak konto/bank/usługi aby płacić miesięcznie
    mniej niż 10 złotych, a najprawdopodobniej wcale.

    Od początku przygody z bankami 6 lat temu nie zapłaciłem jeszcze ani
    złotówki za dwa konta w dwóch bankach i dwie karty w portfelu. I
    bynajmniej to nie jest coś niezwykłego...

    > wg. balcerowicza z 2007 roku w Polsce jest / bylo ok 22mln kont roznego
    > rodzaju, 10zl x 22 mln to jak sie nie myle 220 mln zlotych miesiecznie
    > tylko z tytulu oplat za prowadzenie rachunku (w UK darmowe)!
    > Dolicz oplaty za karty, prowizje z bankoamtow, z przelwow ile banki sa w
    > stanie wydoic od rodakow?

    Czy prowadzenie działalności bankowej w UK to rodzaj filantropii,
    działalność społeczna, charytatywna i pełny wolontariat?
    Tak trudno zrozumieć, że skoro za usługę A zapłacisz mniej a za usługę B
    więcej? Z czegoś ten bank musi żyć do cholery!

    > Czy teraz rozumiesz?
    A Ty?

    > Owszem, jak juz pisalem ludzi nie stac w UK by doplacac do bankow:)
    > ludzie w UK naprawde potrafia liczyc pieniadze...

    W Polsce są również ludzie którzy dobrze sobie z tym radzą... i co z
    tego wynika?

    > Przez prawie rok trwala rozprawa w sadzie o zbyt wysokie kary jakie
    > banki pobieraja od braku pokrycia czeku, banki pobieraly od 15 do nawet
    > 35 funtow kary za takie nieautoryzowane zwejscie ponizej stanu.
    (...)
    > Czy to bylo by mozliwe w Polsce? Nie! Tu sedzia niejako zawiesil
    > postepowanie ze wzgledu na kryzys i problemy bankow.

    W Polsce również KNF, UOKIK i inne powołane do tego instytucje
    przeglądają regulaminy, umowy i interweniują w takich przypadkach.
    Nie będę porównywał skuteczności w/w instytucji w obu krajach bo nie mam
    zwyczaju wymądrzania się gdy moje wiadomości nie są wystarczające.
    Ciebie proszę o to samo.

    > Pisze to by ci pokazac, ze ludzie w UK beda o funta walczyc. Oni
    > potrafia ci go dac jak potrzebujesz, ale na podatek, bank... beda 10
    > razy ogladac i sprawdzac czy faktycznie trzeba funta zaplacic.

    No ale przecież właśnie dokładnie to kilkanaście osób próbuje uświadomić
    Ci już drugi dzień...

    Cała ta dyskusja jest trochę śmieszna. Dla Ciebie jedynym kryterium
    oceny pewnego darmowego w UK zestaw usług jest cena, niezależnie od jego
    wykonania i przydatności.