    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Do Dietera....
    Date: Sat, 12 Mar 2011 17:57:45 +0100
    <ildv77$ta1$1@news.onet.pl> <ildvvk$ti$1@news.onet.pl>
    <1mfepywbp72l.1x5yivwicl2u2$.dlg@40tude.net> <ile3bq$dl6$1@news.onet.pl>
    <a...@t...googlegroups.com>
    <4d7a9995$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d7aa57a$0$2439$65785112@news.neostrada.pl> <ile9ik$2ch$1@news.onet.pl>
    <ilf9b4$kfh$1@inews.gazeta.pl>
    <8wufbnzos8r1$.1phl3ay7sh4pq.dlg@40tude.net>
    <ilfepc$81t$1@inews.gazeta.pl> <ilfq3g$f3f$1@inews.gazeta.pl>
    <x...@4...net>
    <7...@4...net>

    root wrote:

    > Dodam jeszcze, choć pisałem juz o tym. Jeśli pieniadze są potrącane z
    > mojej pensji teoretycznie na emeryturę, to chciałbym wiedzieć na co one są
    > rzeczywiscie wydawane. Czy na nową trzypasmową autostradę w Wawie, czy na
    > Centrum Kopernika czy na nowy stadion dla kiboli i ich sponsorów z PZPN
    > czy na chałupę pewnego ministra sportu na Florydzie. Nie twierdzę, ze są
    > one tak wydawane, ale ponieważ nie wiem, mogę się domyślać wszystkiego.
    > Chciałbym żeby ten burdel był przejrzysty w końcu. Nie istotne jest czy
    > OFE ma 7,2 czy -20%. Ono jest przynajmniej przejrzyste. ZUS nie bardzo. Ty
> [...]

    Ja jako liberał w niczym Ci nie przyklaskuje. Dla mnie to, to rozwiązanie
    powinno być dobrowolne. ZUS państwowy może istnieć ale powinna być możliwość
    utworzenia podobnej organizacji przez dowolną grupę osób w dowolnym
    momencie. Czyli powinien być wolny dostęp do tego rynku. OFE też może sobie
    istnieć byle inni mogli w dowolnym momencie wejść na ten rynek na równych
    zasadach. I na koniec ewentualni klienci nie powinni być zmuszani przez
    państwowy aparat do korzystania z jakiegoś rozwiązania. Liberalizm to znaczy
    wolność. Wolność do wszystkiego. Do głupich i mądrych decyzji do
    solidarności i do egoizmu. Wolność do opowiadania dowolnych bzdur na listach
    dyskusyjnych np przeze mnie. Liberalizm to wolność pod warunkiem, że nie
    robi się krzywdy innemu. I zamiast mieć podejrzenia co się dzieje z
    pieniędzmi nad którymi tracisz kontrolę nie zadowalaj się złudna
    przejrzystością. Postaraj się odzyskać kontrolę nad swoimi pieniędzmi. Zrób
    coś by Troje pieniądze nie znikały w tej czarnej dziurze. Zajmij się czymś
    na co masz wpływ. Narzekanie na coś na co wpływu nie mam zwiększa u mnie
    frustrację. Ja tego nie lubię. Ale każdy jest inny i ma inne potrzeby.