    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: EuroSzlamowanie .....
    Date: Fri, 01 Jul 2011 13:28:39 +0200

    root wrote:

    > Powiedz jeśli prowadziłbyś bank i gość wpłaciłby ci 100zł a ty pożyczyłbyś
    > 90 zł innemu gościowi. Czy to jest Twoim zdanie nielegalne lub moralnie
    > nieodpowiednie?

    To jest legalne bo dopuszczone prawem stworzonym przez polityków. Ja bym
    robił to samo. Gdybym miał bank to chciałbym osiągać zysk dozwolony prawem.
    Moralność i hierarchie wartości każdy ma swoją.

> [...]
    >
    > Pojedynczy bank nie może niczego wykreować. Co więcej pojedynczy bank
    > zachowuje się zupełnie przyzwoicie czyli pożycza nieco mniej niż wynoszą
    > jego depozyty. Problem w tym że udzielony kredyt staje się depozytem w
    > innym banku, który na podstawie tego udziela kredytu, który staje się
    > depozytem w 3cim banku itd.
    > W ten sposób na podstawie jednego Twojego 100 zł mogą być udzielone
    > kredyty w kwocie prawie 1000zł różnym osobom w całym kraju.
    >
    > Gadaliśmy już o tym parę miesięcy temu. Na filmiku gość to opisuje dość

    Wyszliśmy od kwestii kto stworzył tą rzeczywistość. Ty mówisz, że bankierzy,
    a ja że politycy. To politycy stworzyli rzeczywistość w której właściciel
    pieniędzy po wpłaceniu ich do banku może mieć bezpieczeństwo wkładów,
    wypłaty na każde żądanie i zyski z inwestycji. Każdy kto cokolwiek rozumie z
    gospodarki wie, że to jest niemożliwe. Jak bank z pieniędzy na żądanie
    skredytuje budowę domu to wiadomo, że bank jest niewypłacalny. Nie dlatego,
    że kredytobiorca jest niewypłacalny tylko dlatego, że spłata kredytu nastąpi
    w czasie którego właściciel pieniędzy nie bierze pod uwagę. Dlaczego tak się
    dzieje? Bo parlament uchwalił takie prawo, a bankier chce zarobić dodatkowo
    nie ponosi odpowiedzialności bo gdy ma upaść to podatnik rękami polityków za
    niego zapłaci. Ty mówisz, że winien bankier bo korzysta z prawa, a ja że
    polityk bo głupie prawo uchwalił. Banki są niewypłacalne nie dlatego, że
    maja niewypłacalnych kredytobiorców tylko dlatego, ze pieniądzmi na każde
    żądanie kredytują elektrownie gdzie umowa zwrotu pieniędzy jest na 30 lat.
    Nagminne są kredyty hipoteczne na >20 lat. Znasz kogoś, kto bierze pod
    uwagę, że jego pieniądze w banku są niedostępne przez taki okres? Właściciel
    pieniędzy chce pieniądze z bankomatu, pewności wypłat i zyski z inwestycji
    ale o cyklu inwestycyjnym nie chce słyszeć i jego reprezentanci mu to dają.
    Zbiorą się i uchwalą, że 2+2=15. Ty uważasz, ze odpowiedzialni są bankierzy,
    ja, że politycy. Nie można zjeść ciastko i mieć ciastko. Opisywany przez
    ciebie proceder zrobienia ze 100 jednostek 1000 jednostek w systemie
    bankowym jest dopuszczony prawem, którego nie uchwali bankierzy. Uchwalali
    politycy by stymulować gospodarkę. To jest ich sposób na druk pieniędzy.