eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki"Nowa uniwersalna karta debetowa" do wypłat gotówki z wszystkich kont :-) › Re: "Nowa uniwersalna karta debetowa" do wypłat gotówki z wszystkich kont :-)
  • Data: 2010-07-09 19:18:46
    Temat: Re: "Nowa uniwersalna karta debetowa" do wypłat gotówki z wszystkich kont :-)
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4c376eb9$0$2597$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Niby dlaczego ? "Transakcja - wypłata gotówki lub dokonanie zapłaty
    > za nabywane towary i usługi przy użyciu Karty, [...]"
    >
    > Zresztą z brzmienia tego paragrafu wprost wynika, że dotyczy to i takich i
    > takich, a dla jednych jest lepiej, bo odsetki nie zostaną pobrane jak
    > spłacimy w gp...
    >
    > Czytać uważnie :-)

    Z brzmienia tego paragrafu wynika to tylko o tyle, że jest on niechlujnie
    zredagowany poprzez odesłanie do ogólnej definicji zadłużenia i braku
    zastrzeżenia, że dotyczy to zadłużenia z tytułu transakcji bezgotówkowych.

> [...]
    > 3) zadłużenia z tytułu transakcji gotówkowych,
    > 4) zadłużenia z tytułu transakcji bezgotówkowych."
    > Nie ma tu mowy o "spłacie" tylko "wpłacie" (NB. jest to trochę niespójne,
    > bo wcześniej używany jest termin "spłata" w znaczeniu właśnie "wpłaty",
    > gdyż używana jest liczba mnoga.
    >
    > Tak czy tak, odsetki od wypłat gotówki są zawsze naliczane, a przestają
    > być naliczane, gdy saldo wskutek wpłat wyjdzie na zero - nie zamierzam
    > ryzykować niedopłaty 2 złotych z tytułu odsetek naliczonych w chwili gdy
    > spłaciłem kapitał :-), tym bardziej, że odsetki lecą od całej kwoty, a nie

    Oczywiście nikomu nie będzie przeszkadzać jeżeli będziesz wykonywać
    nadpłaty, ale robisz to całkowicie niepotrzebnie. :-) Odsetki od transakcji
    gotówkowej przestają być naliczane w chwili spłaty tej transakcji (która
    może nastąpić przed spłatą transakcji bezgotówkowych z tego samego okresu
    rozliczeniowego), a nie w chwili wyzerowania salda rachunku karty.

    Analogicznie w przypadku spłaty należności z wyciągu, w celu uzyskania
    efektu nienaliczania się dalszych odsetek od transakcji gotówkowych z tego
    wyciągu wystarczy spłacić odsetki wykazane na wyciągu (i tylko te) oraz
    kwotę nominalną transakcji gotówkowych. Transakcje bezgotówkowe można
    spłacić spokojnie w ostatnim dniu grace-periodu. Samodzielne szacowanie
    odsetek z bieżącego okresu i spłacanie ich przed ich naliczeniem jest już
    kompletnym kosmosem. :-)

    Polecam kiedyś potestować sobie na jakichś drobnych kwotach, żeby strachu
    nie było.