  • Data: 2010-01-03 14:53:07
    Temat: Re: Pocztowy i nowa TOiP
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Josh01 pisze:

    > I o tym już wcześniej pisałem - dla mnie jest to sposób na
    > wydrenowanie spółki zależnej z kapitału.

    Nie do konca.
    Jest to rowniez metoda na ustawienie takich stawek za obsluge rachunkow,
    zeby wychodzilo taniej niz oplata za wyplate z bankowmatu firmy obcej -
    naprzyklad.

    > Z całym szacunkiem, ale to Ty napisałeś:
    > "Sadze, ze sporo klientow nie bylo w stanie , robiac zakupy glownie
    > np. w Biedronce, zrealizowac 500 zlotowego zwolnienia z oplat."
    > Ja odpisałem: "...jeśli można tam płacić kartą..."
    > Więc czytam grupę, ale od razu nie dowalam komuś i nie łapię za słówka
    > przy odpisywaniu. :]

    Wybacz, ale kupno w Biedronce jest jednoznaczne z platnoscia gotowka.
    Nie sadzilem, ze musze wyjasnic dodatkowo, dlaczego ktos kupujacy
    glownie w Biedronce, nie jest w stanie zrealizowac limitu platnosci
    bezgotowkowych.

    > Wydaje mi się, że dość jasno napisałem o co chodzi w tej dyskusji -
    > niedorzeczne zapisy w nowej TOiP, które wytworzą dodatkowe koszty dla
    > banku co nie ma nic wspólnego z rentownością, o promowaniu obrotu
    > bezgotówkowego nie wspominając.

    Wszystko jest twoim gdybaniem.
    Nie jestes w stanie przytoczyc statystyk korzystania z tych produktow w
    Pocztowym, ani kosztow obslugi transakcji w obcym bankomacie i w banku
    pocztowym. Nie wiesz nawet, czy w pocztowym obsluga jest oplacana
    ryczaltowo, czy od pojedynczej transakcji lub od wartosci wszystkich
    transakcji.
    W dodatku uporczywie popierasz archaiczna forme transakcji
    bezgotowkowych, dokonywanych karta debetowa, a nie kredytowa.

    > Co do 500 zł miesięcznych wydatków: nie samym chlebem żyje emeryt, a
    > zwłaszcza małżeństwo emerytów. Niestety czasem ponad 30% z 500zł
    > miesięcznie tacy emeryci zostawiają w aptece (jak nie więcej) - a w
    > większości aptek kartą można płacić.

    A jak to sie ma do zwolnienia z oplat, ktorego dalej by nie wyrobili
    tymi transakcjami? Ja pisze wyraznie o niewyrabianiu limitow na
    zwolnienie z oplat. Mozliwe, ze w Nestor wystarczalo mniej niz 500 zl -
    ja akurat przymierzam sie do konta standard bez karty, na wplatomat,
    dlatego nie pamietam limitu zwalniajacego od oplaty w Nestor.

    > Poza tym osoby o dochodach poniżej np. 800 zł miesięcznie raczej nie
    > korzystają i nie będą korzystać z produktów pod nazwą karta płatnicza
    > (nawet jeśli mają konto w banku), jak sam napisałeś po opłaceniu
    > rachunków za media i mieszkanie, nie zostanie im wiele, a zatem
    > posiadanie rachunku bankowego nigdy nie miało dla nich sensu.

    Nie rozumiem. Dlaczego niekorzystanie z karty platniczej ma uniemozliwic
    korzystanie z rachunku bankowego? Osobiscie przy kilku posiadanych
    aktywnych kontach, na ktorych mam obroty, korzystam z karty platniczej
    tylko do jednego z nich.