    From: Andrzej Lawa <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Złoto?
    Date: Mon, 10 Jun 2013 22:17:34 +0200
    <h...@4...com>
    <kp4fl2$1hm$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@4...com>

    W dniu 10.06.2013 15:54, Jarek Andrzejewski pisze:

    > tak, ale Ty przecież pisałeś o ołowiu, czyli i takie fałszerstwa

    Nie tylko.

    > wchodzą w grę, a tu różnica jest już spora: 11 vs 19, więc ważenie
    > połaczone z pomiarem objętości załatwia sprawę tego prymitywnego
    > przekrętu.

    Im więcej opcji fałszerstwa, tym większy strach przed nim.

    Zalaminowanej ołowianej monety bez rozpakowania też nie zbadasz.

    > jeśli kolejny test będę mógł wykonać wciąż mogąc odstąpić od zakupu,
    > to kto wie?

    Chcesz niszczyć testami towar nie gwarantując jego zakupu? Jaki idiota
    się na to zgodzi?

    [ciach]

    > przecinam czy zginam. W ten sposób prawdopodobieństwo, że sprzedawca
    > wciśnie mi złoto z "wkładką" maleje.

    O ile to sprzedawca jest oszustem.

    > podaj paragraf, bo IMHO i tu się mylisz.

    Trochę naciągane, ale "za komuny" jak masowo używano aluminiowych
    złotówek zamiast podkładek (bo wychodziło taniej) to podciągali to pod
    "niszczenie godła". Przepis nadal obowiązuje ;)

    > możliwe. Ja wątpię w skuteczność takiej akcji.

    Konfederaci w USA wątpili, że świat może się obyć bez ich bawełny. Ale
    się obył i przerypali.

    Nie mówię, że ktoś coś takiego planuje, nie twierdzę, że na pewno się
    uda, ale to możliwe i dlatego traktowanie złota jako "świętej lokaty",
    odpornej na wszystko i zawsze przynoszącej zysk uważam za dziecinne.

    Pamiętaj też, że syntezie złota na przeszkodzie stoi zasadniczo tylko
    koszt energii.

    Swoją szosą jeśli już chcesz iść w metale szlachetne, to może
    zainteresuj się produkcją rodu? ;)

    Przypomnij sobie też historię platyny - używana była do fałszowania
    złotych monet... a obecnie jest droższa od złota! Dlaczego? Bo jest jej
    mało i ma praktyczne zastosowania powodujące obiektywnie istniejący
    ogromny popyt.

    W przypadku złota 90% zapotrzebowania to lokaty i błyskotki - czyli tak
    na prawdę to fanaberia a nie obiektywna potrzeba.