    From: Robert Kois <k...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank żondzi
    Date: Sun, 27 Jun 2010 21:47:39 +0200
    Sender: k...@h...pl
    <hvt1n9$1oq$1@news.onet.pl> <hvt39s$65q$1@news.onet.pl>
    <hvt3s4$7su$1@news.onet.pl> <hvtk21$po6$1@news.onet.pl>
    <4c2255e4$0$17085$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@k...kojer> <hvvdg6$3st$2@news.onet.pl>
    <1trq3gq0dtgnz$.dlg@kojer.kojer> <i004vc$ic6$1@news.onet.pl>
    <1hpd7f0xsp9v9$.dlg@kojer.kojer> <i01qii$hei$1@news.onet.pl>
    <vh0ycid4xyoz$.dlg@kojer.kojer> <i02204$9ul$1@news.onet.pl>
    <1h4k6bt60k0ws$.dlg@kojer.kojer> <i04g8u$8eb$1@news.onet.pl>
    <10zjuothrfx0o$.dlg@kojer.kojer> <i07bhn$v3t$1@news.onet.pl>
    <1bmtfi1hhsqvm$.dlg@kojer.kojer> <i082f9$rge$1@news.onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Jun 2010 19:41:00 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Co nie przeszkadza, że gdyby nie psuł danych, to by nie szkodziło tej
    > funkcji.

    Nie psuje, przekazuje dokładnie to co dostaje.

    > Argument od czapy. Jak w Inteligo historia była tylko 3 miesiące wstecz,
    > to była idealnie zaprojektowana tylko mi się nie chciało notować wstecz
    > i wybrałem mBank. A jakby np. jakiś bank uznał, że nie udostępnia
    > historii wcale, to też byłoby idealnie zaprojektowane, tylko ja za dużo
    > wymagam.

    Bank musi udostępniać historię, ale nie musi to być w takiej formie jak
    sobie życzysz. Za dodatkowe rzeczy może chcieć kasy.

    > Jeżeli SZBD nie pozwala zrobić zestawienia, to jest to zły system.

    Ależ pozwala, tylko nie takie jak sobie życzysz.

    > Ale po co dedykowane? Zwłaszcza, że mBank podział na pola już ma, wbrew
    > temu co twierdziłeś.

    Nic nie twierdziłem, pokazałem ci kawałek specyfikacji pliku eliksirowego,
    wygooglany zresztą na stronach mbanku.

    > Czyli jednak banki chyba się jakoś dogadały albo
    > mają w mBanku bardzo dobry parser.

    Pewnie mają, ale może nie chcą dawać za darmo.

    > Czyli bardzo dobrze.
    > Linia 1: Nazwa, część 1.
    > Linia 2: Nazwa, część 2.
    > Linia 3: Ulica
    > Linia 4: Kod i Miejscowość
    > Nie trzeba przerabiać protokołu. Technicznie już wszystko jest i chyba
    > nawet jest wykorzystywane, skoro to działa.

    Co robisz jak nazwa firmy ma 80 znaków? Przycinamy? A jak są 2 firmy które
    różnią się tylko ostatnim wyrazem nazwy?

    > O ile wiem (nie chce mi się sprawdzać) średnik nie jest
    > No wreszcie załapałeś ! Bezkosztowo, wystarczy się tylko umówić.

    Błąd, to nie jest bezkosztowo. Te średniki soft musi wstawiać a potem
    obrobić. Krasnoludki za mleko tego nie zrobią.

    > Jeżeli się umówią (co chyba już nastąpiło, skoro mój mBank ma to
    > podzielone na właściwe kawałki) co do kolejności, to wiadomo.

    Jak widać z twoich kiepskich przykładów powyżej to może działać ale
    niekoniecznie musi. Prosty parser to załatwia, ale jak bank przekaże błędne
    dane klientowi to kilent będzie domagał się odszkodowania. Bez porządnego
    podziału nie są w stanie zagwarantować 100% zgodności. I to, że ty się nie
    przejmiesz jak raz dostaniesz obcięta nazwę ma dla banku małe znaczenie.

    > Sam pokazałeś.
    > Wersja 1: Uznajemy całe pole jako jeden ciąg i dzielimy go sobie
    > wewnętrznie jakimś znakiem umownym oraz umawiamy się co do kolejności pól.

    NNie da się, jeżeli nie mamy porządnie opisanego formatu to wyjątki nas
    zjedzą. Ot weź sobie jakiegoś hiszpana z kilkoma imionami.

    > Wersja 2: Tak, jak podałem, każda linia ma znaczenie

    I padamy jak coś jest za długie. Tak btw to zdajesz sobie sprawę, że nie
    wszędzie na świecie są kody pocztowe?

    > Ależ proszę. KIR nawet nie zauważa różnicy. Banki niedostosowane
    > również. Kolejne banki dostosowują się przy okazji, w miarę modyfikacji
    > systemów.

    Niestety nie jest tak pięknie. No i nadal jakoś modyfikacje systemów
    uznajesz za bezkosztowe. Nie są.

    > Co zresztą chyba już nastąpiło.

    Nic nie nastąpiło. Zauważyłbyś to jakby ci się chciało poszukać jak działa
    elixir.

    > A jakie inne mają? Układ danych w Polsce jest dość typowy. Nie sądzę,
    > żeby któryś bank jakoś cudował inaczej. Najwyżej będzie niezgodny z ver.
    > 2, a całość odbędzie się tak, jak odbywa teraz.

    Nie jest tak pięknie.

    > Dodanie separatora przy kolejnych przeróbkach to jednorazowy koszt i
    > naprawdę niewielki. Jego wyłapanie nieco większy, ale również jest to
    > bez wpływu na dalsze działanie systemu, więc przy okazji, jednorazowo
    > można spokojnie strzelić.

    Jak pokazałem wyżej to nie takie proste

    > Nie kojarzę, jakie są rozwiązania tamże?

    Nie pamiętam nazwy. Część banków to wdrożyła, przelewy dochodzą w parę
    minut podobno.

    > No więc pewnie większość woli jednak tanio lub za darmo i 3 razy
    > dziennie niż drogo natychmiastowo.

    Daltego jak coś się pojawi to będzie obok istniejącego systemu i pewnie
    płatne dodatkowo, przynajmniej na początku. Przelewy też kiedyś kosztowały
    więcej.

    > Wyciąłeś o kurierach, to się wypchaj.

    Bo nie ma to związku. Jeszcze raz zapytam. Chcesz by obcy bank mógł sobie
    sprofilować cię jako klienta i trzymać sobie posortowane dane komu i za co
    płacisz? A potem wykorzystać to np. przy twoim wniosku kredytowym? Ja bym
    wolał nie.

    > Eurobank to w ogóle nie jest bank, tylko targowiskowa zabawka w
    > landrynkowej kolorystyce.

    Akurat mbank mógłby się od nich paru rzeczy nauczyć. Szczególnie w zakresie
    oferty produktowej. Bo co mi po świetnym systemie jak oferta do dupy.

    > No wiec właśnie. Zastanawiam się, kto im systemy pisze...

    Akurat oidp oni sami sobie napisali.

    > KIRu nie trzeba, a banki się mogą dostosowywać sukcesywnie.

    Tylko, że to co proponujesz nie zadziała zawsze. A banki bardzo nie lubią
    płacić za błędy. Oczywiście możnaby przeprojektować system (oprzeć choćby
    na xmlu) i dałoby to taką funkcjonalność jaką chcesz. Wszystko oparte na
    dotychczasowym formacie można najwyżej oprotezować i niektórzy to robią a
    niektórzy nie

    > Owszem. Podobnie jak skopano wiele protokołów sieciowych. Ale jakoś nie
    > machnięto ręką i je poprawiono. I nawet Onet się ugiął niedawno i już
    > umożliwia szyfrowane transmisje poczty.

    Przy takim podejściu to www jest zjebane bo nie możesz sobie w prosty
    sposób posortować danych tak przesyłanych.

    --
    Kojer